Forma-1

Barrichello a versenyívre dobta kormányát

xstrausz-gabor
xstrausz-gabor

2010. 05. 18. 11:53

Bár sokak szerint büntetést érdemelt volna érte, Rubens Barrichello nem érzi felelőtlenségnek, hogy a Monacói Nagydíjon történt balesete után a versenyívre hajította a kormánykerekét.

Sokan csodálkoztak a Monacói Nagydíj után, hogy a Williamst a futam közepén összetörő, majd a kormánykerekét a versenyívre hajító Rubens Barrichello büntetés nélkül megúszta ezt a húzást.

A szabályok szerint a pályán az autót elhagyó versenyző köteles a kormányt a helyére visszailleszteni, azaz Barrichello már az eldobással szabályt sértett, az pedig csak súlyosbítja a dolgot, hogy a kb. 40 ezer euró (12 millió forint) értékű alkatrész pillanatokkal később a hispaniás Karun Chandhok autója alá szorult, majd miután az alagút végén végre kiszabadult alóla, még Bruno Senna is ráhajtott.

“Mégis mit művelt? Charlie (Whiting, versenyigazgató) még nálam is rákérdezett. A felvételeken látszik, hogy csak úgy elhajítja a kormányt” – mondta Chandhok a futam után.

Az ember azt gondolná, hogy miután tavaly a Magyar Nagydíjon épp az ő autójából elszabadult rugó miatt szenvedett súlyos balesetet Felipe Massa, a veterán Barrichello különösen figyel a pályára került alkatrészekre, de nem ez a helyzet: “Azért dobtam el a kormányt, mert a lehető leggyorsabban ki akartam szállni az autóból. Az ütközés után a pálya rossz oldalán, a forgalommal szemben álltam, az autó pedig kigyulladt” – magyarázta Barrichello.

A Williams társtulajdonos-főnöke, Patrick Head szintén megvédte a veteránt: “Ha az ember egy 190-es tempójú kanyar közepén áll, leginkább arra koncentrál, hogy a lehető leghamarabb eltűnjön onnan.”

A Williams egyébként pontosította a versenyzői monacói kieséseinek okait: Barrichellóval nem egyszerű hátsó defekt, hanem a felfüggesztés meghibásodása “végzett”, míg Nico Hülkenberg autójában a kuplungkapcsoló érzékelője már a rajtrácson elromlott, majd a startnál megsérült az első szárny tartóeleme is, és a légterelő végül le is szakadt az alagútban, ezért csapódott a falnak a német – közölte a technikai igazgató, Sam Michael

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

LAS VEGAS, NEVADA - OCTOBER 10:  LeBron James #23 and Lance Stephenson #6 of the Los Angeles Lakers celebrate after James made a shot against the Golden State Warriors and was fouled during their preseason game at T-Mobile Arena on October 10, 2018 in Las Vegas, Nevada. The Lakers defeated the Warriors 123-113. NOTE TO USER: User expressly acknowledges and agrees that, by downloading and or using this photograph, User is consenting to the terms and conditions of the Getty Images License Agreement.  (Photo by Ethan Miller/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.