Forma-1

Reklámbotrány a Ferrarinál?

Nagy-Britanniában azzal vádolják a Ferrarit, hogy az autójára festett vonalkóddal bújtatottan dohányterméket reklámoz.

2006 óta tilos a dohánytermékek reklámozása a Forma-1-ben, a Ferrari az egyetlen istálló, melyet ennek ellenére jelentős összeggel támogat az egyik cigarettagyártó. Még a csapat hivatalos nevében is szerepel a Marlboro márka, melynek gyártója brit vélemények szerint az autókra pingált vonalkódokkal tiltott reklámtevékenységet folytat.

A Felipe Massa és Fernando Alonso autóján látható vonalkód szakemberek szerint egy cigarettásdobozt idéz, amely a hatályos uniós jogszabályok megszegését jelenti. “A vonalazás egyértelműen egy marlborós doboz alsó felére emlékeztet” – nyilatkozta John Britton, a brit belgyógyász szövetség egyik tagja, egyben a dohánytermékekkel foglalkozó munkacsoport vezetője.

“Meglepődtem, amikor megláttam, ezzel egyértelműen túl messzire mentek. Nagyon is bújtatott reklámnak tűnik.” Gerard Hastings, a dohányfelügyeleti központ igazgatója szerint is reklámról van szó. “Úgy gondolom, hogy ez hirdetés. Miért éppen egy vonalkód? Mi a magyarázatuk?”

Válasz egyébként van. “A vonalkód része autónk formai és stíluselemeinek” – mondta a Ferrari egyik szóvivője. “Nem bújtatott reklám.” Frank Dobson, korábbi brit egészségügyi miniszter szerint a dohánygyártóktól nem is lehet mást várni, az elmúlt években kitapasztalták, hogy milyen módszerekkel tudják megkerülni a tilalmat.

Számítások szerint a Philip Morris révén egymilliárd dolláros bevételhez jutott a Ferrari az elmúlt tíz évben, a Ferrari szerint ez az összeg “jóval kisebb”. A dohánygyártó a brit aggodalmakra válaszul közölte, hogy a silverstone-i futamon egyetlen autón, ruházati kelléken és egyéb felszerelésen sem lesz tiltott dohányreklám, “az összes többi versenyen alkalmazott gyakorlathoz hasonlóan”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik