Forma-1

Rejtett reklám a Ferrarikon?

Sármány Erika
Sármány Erika

2010. 04. 29. 12:39

Brit tudósok szerint vonalkóddal sértették meg az európai dohányreklám tilalmat.

Az elemzők szerint a vonalkód, amely a Ferrari versenygépein, valamint a pilóták ruházatán és sisakján is látható, egyértelműen egy cigarettásdobozra emlékeztet. A vonalkód ráadásul nem sokkal a dohányreklámok betiltása után jelent meg, pont azon a helyen, ahol korábban a névadó szponzor felirata volt látható.

“A vonalkód úgy néz ki, mint egy fél doboz Marlboro cigaretta. Megdöbbentem, amikor láttam, és szerintem ezzel túl messzire mentek. Ha megnézzük, hogy ez a vonalkód az elmúlt években hogyan módosult, akkor egyértelműen rejtett reklámról beszélhetünk.” – mondta John Britton, brit „Royal College of Physicians” tagja.

Míg a Dohányellenőrző Központ az üggyel kapcsolatban csak magyarázatot kért a csapattól, mért pont vonalkód van a gépeken, addig az európai egészségügyi minisztérium felszólította a brit és a spanyol kormányt arra, hogy vizsgálja meg a feltételezett rejtett reklám kérdését.

A Ferrari közleménye szerint “A vonalkód nem része semmiféle rejtett reklámkampánynak, és az autó designhoz tartozik.”

AJÁNLOTT LINKEK:

A Ferrarit rejtett reklámozással vádolják (Motorsportal.hu)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Budapest, 1968. április 12.
Mátrai Zsuzsa énekesnő részt vesz az Egy óra Majláth Júliával című műsor felvételén. A műsort húsvét hétfőn mutatják be a Magyar Televízióban Kalmár András rendezésében.
MTI Fotó: Patkó Klári
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.