Foci

NB1: a “trágya dobálja a parasztot”, avagy a szurkoló a hibás

A Győri ETO vezetőségeközleményben reagált  a hétvégi Ferencváros elleni bajnoki mérkőzésen kialakult botrányra. Emlékeztetőül: több száz szurkoló ragadt kint, majd ment haza, mert a beléptetés túl lassú volt. Elgondolkodtunk.

A sport24 is beszámolt róla, hogy a hétvégi rangadón – Győri ETO- Ferencváros 0-1 – több száz szurkoló rekedt kint a körülményes beléptetés miatt. A győri szervezők lényegében öngólt lőttek, mert miközben küzdenek az érdektelenséggel – értsd, hiába bajnoki cím, remek csapat, szép stadion, programok, stb. – , és a városi konkurenciával – BL-győztes nőikézilabda-csapat -itt volt végre egy olyan találkozó, ahol szinte garantált lett volna a legalább 10 ezer néző, oszt jelentős része mégsem nem tudott bejutni a stadionba…

A klub honlapján olvasható közleményből kiderültek az okok. E szerint lényegében a szurkoló a “hülye”. Ugyanis amellett, hogy sajnálattal vették tudomásul, hogy több száz szurkoló kint rekedt, és ezért vizsgálatot iddítanak a lehetséges problémák feltárása érdekében felvetik, miért nem vásárolták meg inkább a kintrekedtek elővételben a jegyet.

 

A jegyvásárlási adatokból ugyanis kiderült, a hazai szektorokba szóló belépőjegyek több mint felét vasárnap, az utolsó pillanatban, az öt (!!) rendelkezésre álló jegypénztár valamelyikében vették meg szurkolók, holott a klub több alkalommal is felhívta a figyelmét arra, hogy elővételben vagy az interneten vásárolják meg azt a fránya “tikettet”, mert a névre szóló jegykiadás miatt egy adott pultnál egy perc alatt csak egy embert lehet kiszolgálni.

Az a helyzet, hogy ha onnan nézzük igazuk van a győri klub rendezvényszervezőinek. A 21. században az ember már a repülőtől a színházjegyig szinte mindent interneten rendel, vesz meg – ez a módi már a 20. században rekedt labdarúgásunkba is betört.

 

De. Azért a szurkolót felelőssé tenni, azt, aki mégiscsak nagy ritkán kimerészkedik az évtízedek alatt teljesen leamortizált, sokszorosan leértékelődött, lesajnált NB1 valamelyik meccsére – mégis csak túlzásnak tűnik…

Még akkor is, ha a magyarországi szurkolói kultúra sportágtól függetlenül már csak olyan, hogy a nézők 80 százaléka az utolsó 20 percben érkezik az eseményre. Felmerül a kérdés: az egyetlen nagy szurkolói számmal, ergo bevétellel kecsegtető bajnoki alkalmával – a Fradin kívül tényleg nincs több egész évben -, nem lehetett volna jó előre minden eshetőségre felkészülni? Mondjuk az öt, azaz öt darab pénztár mellett esetleg többet is kinyitni, ha nincs netán mozgó árusokat is alkalmazni? 

Ahogy a népi mondás is tartja, nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát, vagy ne a trágya dobálja a parasztot. Épp azért, amit a Győri ETO a közleményében kiemel: “elsődleges feladatnak tartjuk a szurkolóink megfelelő kiszolgálását.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik