Sport

70 milliós nyereményért csatázhat a 17 éves magyar autóversenyző

A túraautós-viadalok közül a TCR-kategóriájú szériákban szinte egyáltalán nem, de még a GT-sorozatban is csak a kifejezetten nagy presztízzsel bíró viadalokra jellemző, hogy a pilóták az egyes versenyeken megnyerhető pontokon és kupákon kívül komoly díjakért ülnek a volán mögé.

Keszthelyi Vivien számára ilyen volt tavaly a TT Cup, a hamarosan induló Audi R8 Cup összetett bajnoka pedig egy, a sorozatban is használt R8-assal térhet majd haza. Az autó utcai változatának értéke is meghaladja a 70 millió forintot.

Mindez azt jelenti, hogy a bajnoki címmel járó komoly szakmai elismerés mellett – hisz kiegyenlített technikai feltételek mellett küzdenek majd a pilóták – egy rendkívül értékes nyeremény is vár a győztesre.

Keszthelyi Vivien számára ugyanakkor továbbra is a folyamatos tanulás és fejlődés a legfontosabb feladat, ugyanis ebben a sorozatban szerepelni már önmagában is rendkívül nagy kihívás. Ráadásul 17 évesen a világ legfiatalabb női pilótájaként lesz egy hátsókerék-meghajtású GT-széria résztvevője. Egyelőre még azt sem lehet tudni hivatalosan, hogy kik állnak fel a rajtrácsa, ugyanis a promóter egészen a jövő heti hockenheimi nyitóhétvégéig szeretné titokban tartani a résztvevők teljes névsorát.

Keszthelyi Vivien mögött rendkívül kemény hetek állnak, azt követően ugyanis, hogy Budapesten óriási érdeklődés mellett bejelentették az R8 Cupban való szereplését, folyamatosan külföldön tartózkodott. Hétfőn tért haza Magyarországra, de szüleivel még egy órát sem tölthetett együtt, amikor a német gyártól érkezett a hír, miszerint azonnal vissza kell térnie Hockenheimbe további hivatalos közös tréningekre. Többek között az ilyen nem várt események miatt is döntött úgy néhány hónappal korábban a debreceni születésű pilóta menedzsmentje és az Audi, hogy a versenyző ne egy ázsiai sorozatban folytassa pályafutását, annak ellenére, hogy karrierje során az eddigi legkomolyabb megkeresése érkezett.

Az R8 Cup május elején Németországban, Hockenheimben rajtol el, ezt követi a Lausitzring, a harmadik versenyhétvégén, júniusban érkezik Magyarországra, majd Anglia és Olaszország következik, a szezonzáróra pedig a Nürburgringen kerül majd sor.

Fotó: Team VRS

Ajánlott videó

Olvasói sztorik