Sport

Micheliszt letaglózta a Hyundai fölénye

Futó Csaba
Futó Csaba

újságíró. 2018. 03. 13. 15:31

Tavaly még ellenfélként látta a dél-koreai gyártó autóit, de már személyesen is megtapasztalta, mennyire versenyképesek.
Korábban a témában:

Kedden jelentették be, hogy a kiemelt partnerségi megállapodást kötött egymással az OMV és Michelisz Norbert, a magyar autósport történetének első világbajnoki érmese. A 33 éves sportoló tavaly a túraautó-világbajnokságon lett ezüstérmes.

Michelisz Norbert: Kevesen fognak emlékezni rá, hogy miért lettem második a vb-n
Lehet, hogy jövőre már nem látjuk versenyezni a magyar autósport első világbajnoki érmesét.

Az eseményen Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója azt mondta, a cég számára a legfőbb értéket a minőség, a folyamatos fejlődés, a küzdeni tudás és a magas szintű motiváció jelenti, épp ezért esett a választásuk Micheliszre. Részletekbe nem kívánt belemenni a szerződés tartalmát és a hosszát illetően, annyit tudtunk meg, hogy a megállapodás hosszú távú, anyagi és tankolási juttatásokat foglal magába. Balogh azt viszont megjegyezte, hogy teljesítménybeli elvárásuk nincs a pilóta felé, mivel az újonnan induló WTCR sorozatban megtippelhetetlenek az erőviszonyok.

Mint ismert, a WTCC sorozat a korábbi formában megszűnt, azt váltja fel a WTCR, módosulnak valamelyest a szabályok és nem lesznek gyári csapatok a sorozatban.

Más kérdés, hogy például Michelisz Norbert is a Hyundai versenyzője, ők közvetítik ki az olasz BRC Racing Teamhez, ahol Gabriele Tarquini lesz majd a csapattársa. Michelisz csak utólag tudta meg, hogy a rutinos olasz javasolta őt a Hyundainak.

Mindenképpen pozitívak az első benyomásaim az autóról. Az első tapasztalatom még tavaly, csapatvezetőként volt és letaglózó volt a fölényük. Utólag foglalkoztatott a gondolat, hogy ha a WTCC vált az új szabályrendszerre, akkor a Hyundai mennyire tudja átmenteni ezt a fölényt. Az első tesztek alapján nagyon meggyőzőnek tűnik az autó

– mondta Michelisz Norbert a Hyundai i30 N TCR versenyautóról.

Attól fél egy kicsit, hogy ha nagyon jó a kocsi, akkor komoly büntetések jöhetnek. Idén már nem csak a márkát büntetik, hanem külön a pilótákat is, ez pedig elég komoly többletsúlyt jelenthet egy-egy versenyre. Michelisz szerint nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy jó vagy rossz ez a rendszer, mert annak megvan a haszna, hogy így a csapatok nem költenek eszetlenül a fejlesztésekre, mert egy idő után már nem éri meg az a pár századmásodpercnyi különbség a büntetésekkel. Viszont azt a versenyzőt sújtja az ítélet, aki eredményes.

Nem igazságos, de jól működő rendszer.

A túraautó-vb tavaly a végletekig kiélezett küzdelmet hozott, csak az utolsó versenyhétvégén dőlt el a világbajnoki cím, melyet végül a volvós Thed Björk nyert. Michelisz szerint idén sem lesz másképp, már csak a pontozási és a büntetőrendszer miatt sem. Nem lesz olyan versenyző, aki annyira ki tudna emelkedni a mezőnyből, hogy a szezonzáró makaói futamok előtt világbajnok legyen.

Én azt érzem, hogy azok a rutinos versenyzők fogják ezt a bajnokságot megnyerni, akik az előző évtizedben versenyeztek. Yvan Müllert várom nagyon erősnek. Monzában teszteltek ők is, azt láttam, hogy nagyon meggyőzően teljesített. De természetesen én is a lehető legjobb eredményre törekszem és úgy érzem, a Hyundai partner ebben

– mondta Michelisz, aki kérdésre azt is elmondta: nem zárja ki, hogy a későbbiekben ralizzon, nagyon megkedvelte a sportágat, ami gyerekkorában is az egyik kedvence volt. Attól sem zárkózik el, hogy akár a WTCR mellett is kipróbáljon valamilyen más sorozatot. A kérdés az, hogy a gyártó erre mennyire nyitott.

A World Touring Car Cup 2018-as szezonja – 26 állandó indulóval – Marokkóban rajtol majd április 7-8-án, ott már lesznek súlybüntetések az előzetesen elvégzett tesztek alapján. Kilenc állomásból áll majd az idény, a második versenyhétvége a Hungaroringen lesz április 29-én. A zárás majd a makaói pályán lesz november 17-18-án.

Bár felmerült, hogy Michelisz csapata, a tavaly a TCR-ben győztes M1RA is elindul, mégsem vállalták, nem akarták fél gőzzel csinálni a sorozatot. Ők a TCR Európa-kupában versenyeznek majd.

Nyitókép: NOGUCHI PORTER NOVELLI

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Migrants are transferred upon their arrival onboard a coast guard boat at Algeciras' harbour on November 27, 2018 following their rescue off the Spanish coast. - The onset of autumn, with the cold, storms and fog, has not stopped migrants from crossing the Mediterranean from Morocco to Spain, a journey that has this year claimed the lives of hundreds of youths.
From the heights of Tarifa, veteran sailors work in shifts behind radar screens at the rescue service command centre monitoring the Strait of Gibraltar, through which 100,000 ships transit every year. (Photo by JORGE GUERRERO / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.