Sport

Csalódás: hazatér az óceánról a magyar kajakpáros

kajak-kenu(960x640)(1).jpg (kajak, kenu, )

A Kovácsik Levente-Szabó Norbert Ádám duónaktechnikai problémák miatt immár másodszor kellett visszafordulnia az óceánról. Saját biztonságuk érdekében idén már nem próbálkoznak többször.

A két magyar fiatal azt tűzte ki célul, hogy 70 nap alatt külső segítség nélkül átevezze a Spanyolország és a Karib-szigetek közötti 6500 kilométeres távolságot, ezzel Guinness-rekordot felállítva.

Az egyetemisták vasárnap vágtak neki az útnak, azonban a technika ördöge közbeszólt, s már hétfőn vissza kellett hogy forduljanak, hiszen a vízszűrő berendezés, ami sós vízből iható édeset készít, nem működött, levegő volt a rendszerében.

Egy év múlva megint megpróbálják
Fotó: Facebook

A srácok aztán újból műholdas telefonnal, de jeladórendszerrel, vészjelző bójával, a radarreflektorral és automatapilóta-rendszerrel felszerelt Kele nevű kajakba szálltak, ám tegnap szomorú híreket közöltek Facebook-oldalukon:

‘Idén eljutottunk az “alaptáborig”. Letörtek vagyunk, de nem adjuk fel!

Huelva-tól 42 tengeri mérföld távolságra a vízkészítő berendezésünkben ismét a nyílt óceánon nem javítható probléma lépett fel. Célbavettük a legközelebbi portugál partszakaszt, de a kedvezőtlen szélirány és hullámzás miatt több órányi evezés során sem kerültünk közelebb a parthoz és bár életveszélyben nem voltunk, vontatást kértünk.

A műszaki problémákat és a több mint egy hetes kedvezőtlen időjárási előrejelzéseket figyelembevéve azt a döntést hoztuk, hogy nem kockáztatjuk saját és expedíciónk biztonságát, indulásunkat jövő őszre halasztjuk. De optimisták vagyunk.

Az elkövetkezendő egy évre úgy gondolunk, hogy lesz időnk továbbfejleszteni és továbbtesztelni a konstrukciót. Két éve készülünk erre az útra, úgy tűnik szükségünk lesz még egy kis időre, hogy tökéletesen tudjuk megtenni azt.”

Hasonló kísérlet utoljára2011 decemberében volt. Akkor indult útnak Rakonczay Gábor, aki egyedül akarta átevezni az Atlanti-óceánt. 2012 február magasságában veszett nyoma, majd többhetes találgatást követően márciusban felbukkant Antiguán.

Rakonczay teljesítményét többen megkérdőjelezték, csalással vádolták. Furcsa módon a Fa Nándor által tervezett Vitéz nevű hajó hazavontatás közben rejtélyes módon eltűnt, majd júniusban egy luxushajón dolgozó magyar lány talált rá az óceán közepén.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!