Sport

Büntetésen úszott el a GP3-as pontszerzés

kiss pál tamás (kiss pál tamás, )
kiss pál tamás (kiss pál tamás, )

Kiss Pál Tamás 8. lett a monzai második GP3-as futamon, de egy büntetés miatt lemaradt a pontszerző helyről.

Kiss Pál Tamás számára a GP3 monzai szezonzáró futama is úgy alakult, ahogy elõtte lényegében az egész évad. A 21 éves pilóta ismét nagyot küzdött a pontszerzésért, és végül úgy tûnt, meg is csípte az egy pontot érõ 8. helyet, ám utólag a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt megbüntették.

“Meglepõdtem volna, ha az utolsó versenyt megúszom büntetés nélkül, úgy gondolom, így volt kerek ez az évad – nevetett kínjában a monzai második futam után a magyar pilóta. – Nem is tudom, miért kaptam a büntetést, de õszintén szólva nem is nagyon érdekel már. Állítólag a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt büntettek meg, pedig nem elõztem a sárga zászló hatálya alatt, és ha javítottam a szektoridõmön, akkor mindenki más is, mert épp egy vonat közepén haladtam”.

Kiss Pál Tamás úgy érzi, idén alaposan kitoltak vele a bírók. “A ’ki kapta a legtöbb büntetést idén?’ bajnokságot biztosan megnyertem volna, és mindezt úgy, hogy soha egy versenyen sem törtem össze senkit. Egyszerûen nem tartom korrektnek a versenybírák hozzáállását, úgyhogy már nem is reklamáltam a leintés után, csak gyorsan összepakoltam és eljöttem onnan, mert úgy éreztem, hogy én egy percig sem akarok tovább ott maradni” – mondta Kiss Pál Tamás, aki megköszönte a magyar szurkolók buzdítását..

Kiss Pál Tamás a 2012-es GP3-as sorozatot 38 pontjával a 12. helyen zárta, csapata, az Atech CRS GP eggyel több ponttal az utolsó elõtti, 8. helyen végzett a csapatok pontversenyében. A magyar pilóta számára az év csúcspontját a monacói elsõ futamon elért 2. hely jelentette, amellyel õ lett a magyar autósport történetének elsõ monte carló-i dobogósa.

A GP3-as szezon ezzel a végéhez ért, Kiss Pál Tamást jövõ hétvégén már az ingyenesen látogatható hungaroringi World Series by Renault versenyen ül autóba.

A csúcskategóriának számító 3,5 literes géposztályban áll rajthoz. Tamás számára ez egy komoly ugrás lesz, hiszen a WSR-ben szereplõ autók több mint kétszer olyan erõsek, mint a GP3-asok (elõbbiek 570, utóbbiak 280 lóerõsek), de rendkívüli módon várja már ezt az újszerû kalandot, és bizony nem tagadja, az új közeg is jót tesz majd neki a GP3-as megpróbáltatások után.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik