Egy ilyen grandiózus esemény kapcsán számos szektor komoly bevételeket generál, és ahhoz, hogy ezt tudatosan még magasabb szintre emeljék, és marketingkommunikációjuk is a megfelelő célcsoportoknak szóljon, szükség van fogyasztói felmérésekre.
Az NRC piackutató cég 2012 májusában végzett egy 1000 fős, a 18 és 49 éves hazai lakosságra vonatkozó reprezentatív felmérést, amely alapján elmondható, hogy a legnagyobb érdeklődés a negyvenes éveikben járó férfiak körében mutatkozik az esemény iránt. 29 százalékuk rendszeresen követi a mérkőzéseket, sőt, minden második ember is valamilyen figyelmet fordít a lengyel–ukrán torna felé.
A 18-49 éves hazai lakosság egyötödét kifejezetten érdekli a rendezvény, azonban közel 50 százalék az aránya azoknak, akik számára a foci-Eb nem jelent különösebb izgalmakat. Ezt a csoportot többnyire nők alkotják (60%), azonban a hölgyek közül is akad komolyabb szurkoló (30%).
Összességében a férfiak 35, a nők 13 százaléka követi nyomon a mérkőzések jelentős részét a televízión keresztül. S, ha már nézik a tornát, akkor van választott csapatuk is, amelyiknek szurkolnak.
A megkérdezetteknél a három kedvenc csapat között szerepel a spanyol válogatott 40 százalékkal megelőzve a német (29%) és az olasz (25%) csapatot. Anglia és Hollandia sikerének a szurkolók egyötöde örülne, és még a portugál válogatott az a csapat, amelyik 10 százaléknál nagyobb szurkolótábort képes felmutatni.
A címvédő spanyol válogatott nem csupán a kedveltségi lista elején végzett, hanem a legesélyesebbnek tartott csapatok első helyén is.
A magyarok közül három fogadóból egy rájuk tenne. Németország győzelmére 23, Angliáéra 13 százalék tippelt, míg Hollandiát csak 8 százalék tartja a végső győzelemre esélyes csapatnak.