Poszt ITT

Reggeli helyett rajzfilm

Ébresztő show híján Tom és Jerry veszi át az uralmat az RTL Klub kora reggeli műsorsávjában hétközben. Ez annyira nem nagy baj, de így mi lesz a közszolgálati tartalommal?

Az RTL Klub, hiába Magyarország vezető kereskedelmi csatornája, és hiába nyereséges a működése, mégis úgy döntött, leépítésekkel és megszorításokkal biztosítja be a pozícióját. A napokban elbúcsúzó Reggeli helyét jövő februártól,a Csak Csajok és a Reflektor mellett, egy egyórás rajzfilm blokk veszi át.

Az indok: a gyerek tematikát a hirdetői piac már régóta hiányolta az RTL Klub hétköznapi műsorstruktúrájából, ezért a hétvégi Kölyökklub mellett februártól hétköznap reggelenként is gyerekeknek szóló műsort sugároz a csatorna.A Hupikék törpikék, Tom & Jerry, Frédi és Béni, Garfield, Hello Kitty és a Kisvakond mellett a Star Wars-A klónok háborúja, Tini Nindzsa Teknőcök, a Pindur Pandúrok és a Boci és Pipi epizódjaival is találkozhatnak majd a legfiatalabb tévénézők.

Az RTL Klub hangsúlyozta, hogy ezzel a lépéssel a jövő generációjának felelősségteljes szórakoztatását célozta meg. Aki már látott akár öt percet is a Boci és Pipi-ből, az biztosan (reméljük) ír egy panaszlevelet a csatornának, hiszen ez az animációs film minden, csak nem gyerekmese. Igaz, hogy Jerry is legalább ezerszer átküldte a húsdarálón Tomot, de az valahogy mégis más.

A Reggeli olyan volt, amilyen, de előfordult, hogy hasznos infókat tudhattunk meg belőle, ha a hajnali rohanásban háttérzajnak bekapcsoltuk a tévét. Arról nem is beszélve, hogy a felső sarokban látható volt a pontos idő, ami reggel létfontosságú adat. A Reggeli megszűnése olyan szakmai kérdéseket is felvet, hogy mi lesz így a médiatörvényben megszabott közszolgálati tartalommal? Hol és miképpen fogja ezeket teljesíteni az csatorna?

Februártól azonban a mesehősöké a főszerep, ami jó hír a gyerekeknek, de annál rosszabb hír a felnőtteknek. Hiszen így még kínkeservesebb lesz a reggeli indulás a gyerekkel, aki majd üvöltve kapaszkodik a tévéállványba, hogy „csak még egy mesét anya”.

Itt egyértelműen arról van szó, hogy már a legkisebbeket is vásárlásra akarják buzdítani, akik két mese között megbabonázva nézhetik a legújabb méregdrága játékokat, és azzal sokkolhatják a szüleiket, hogy nagy boci szemekkel könyörögnek azokért. A szemfüles szülők valószínűleg nem sétálnak bele ebbe a csapdába, ami nyilván a nézettségen is érezhető lesz. Így mondhatjuk, hogy az RTL Klub adott egy pofont a sz@rnak, a hirdetőpiacnak és az óvatlan szülőknek is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik