Mobil
A customer uses an augmented-reality app on his smartphone to know the roasting process at the world's largest Starbucks Reserve Roastery in Shanghai, China, 6 December 2017.

Starbucks is opening a new facility in China that will be its largest store in the world. It highlights the coffee company's unexpected success in the country, which is now its second-largest market with over 3,000 stores. Located in Shanghai, the new outlet measures 30,000 square feet (2,787 square meters) and is called the Starbucks Reserve Roastery Shanghai. It's the company's second such Roastery, with the first launching in Seattle in 2014. The Roastery stores mark the company's attempt to move upscale and add variety to its existing chain. The Shanghai store, which is twice the size of the Seattle Roastery, will offer coffee beans from over 30 countries that can be roasted on premise and then enjoyed by customers. Some of the beans are from China, like the Yunnan Reserve blend, which will be available only at the store. It will also include three bars where baristas prepare coffee in a variety of different ways (pour over, Chemex, Siphon, Clover), and pastries from Princi, a bakery with outlets in Milan and London. The Shanghai Roastery also features design touches with a Chinese twist. A copper flask at the entrance is covered in traditional Chinese stamps with hand-engraved text. The coffee bar—the largest in any Starbucks store—was handcrafted by a Chinese artist and measures nearly 27 meters. Starbucks has also partnered with Chinese e-commerce giant Alibaba to design an augmented-reality app for the store. Through Alibaba's Taobao app, users who point their phones at an object in the Roastery can learn more about it. Hovering one's phone over the copper cask, for instance, will animate the roasting process.

Ezeket az appokat imádták idén az iPhone-osok

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

újságíró. 2017. 12. 12. 06:18

Korábban a témában:

Az Apple idén is közzétette éves listáját arról, hogy digitális áruházában melyek voltak a legtöbbször letöltött alkalmazások. A 2016-ban első helyen trónoló Snapchat most a második helyre csúszott, a Bitmoji vette át helyét. Ez nem olyan meglepő hír azok számára, akik figyelemmel követték a történéseket, hiszen a Bitmoji népszerűsége robbanásszerűen növekedett az elmúlt hónapokban annak köszönhetően, hogy beépült épp a második helyezett Snapchatbe.

A toplista többi helyezettje sem okoz nagy meglepetést: az élbolyban továbbra is a Messenger, az Instagram, és a Facebook. Az automegosztós Ubernek először sikerült bekerülnie a top tízbe, míg a rivális Lyft a huszadik helyet nyerte el.

The Snapchat Inc. application (app) is seen on an on an Apple Inc. iPhone 5s displayed for a photograph in Washington, D.C., U.S., on Wednesday, Feb. 18, 2015. Snapchat Inc. is raising money that could value the company at as much as $19 billion. Photographer: Andrew Harrer/Bloomberg via Getty Images
A Snapchat most a második helyre csúszott. Forrás: AFP

A fizetős alkalmazások közt a Facetune tarolt, továbbá a gitároktató Tabs & Chords, és a HotSchedules nevű munkamenedzselő app.

A játék kategória első helyezettje is sejthető volt, a Nintendo Super Mario Runja tarolt magasan, ezt követi az 8 Ball Pool billiárd, majd a Snake VS Block, a Ballz és a Word Cookies! programok.

Az Apple minden évben kiválasztja az általa legjobbnak tartott alkalmazásokat is, a szerkesztők kedvence idén a Calm nevű meditációs app volt, míg a legjobb játéknak a Splitter Critters-t szavazták meg.

2017 legnépszerűbb appjai az App Store-ban:

  1. Bitmoji
  2. Snapchat
  3. YouTube
  4. Messenger
  5. Instagram
  6. Facebook
  7. Google Maps
  8. Netflix
  9. Spotify
  10. Uber
  11. Gmail
  12. Pandora Music
  13. Amazon
  14. WhatsApp
  15. Wish
  16. Twitter
  17. SoundCloud
  18. Google Chrome
  19. Waze
  20. Lyft
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.