Mobil

A Samsung ül a növekvő mobilbiznisz trónján

Még mindig úgy vásároljuk az okostelefonokat, mintha kötelező lenne, a gyártók között pedig jönnek fel a kínaiak.

Bár azt hihetnénk, az igazi okostelefon-bummon már túl vagyunk, és a felhasználók többsége már átállt valamilyen modernebb eszközre, így lelassult a készülékvásárlások üteme, a piackutatók szerint ez bizony tévedés. Az IDC szerint az idei esztendő harmadik negyedévében globálisan közel 355,2 millió okostelefont vásároltak, ami 6,8 százalékos növekedést jelent az előző esztendő hasonló időszakában regisztrált 332,6 milliós mennyiséghez képest. A piacot továbbra is a Samsung dominálja: a dél-koreai gyártó 84,5 millió készüléket adott el, piacrésze pedig egy év alatt 23,9 százalékról ugyan visszaesett valamelyesd, de csak 23,8 százalékra.

A képzeletbeli dobogó második fokára az amerikai Apple állhat fel, mely az említett időszakban 48 millió okostelefont dobott piacra – a cég piacrésze az elmúlt 12 hónapban 11,8 százalékról 13,5 százalékra nőtt. A bronzérem viszont nem valamilyen “történelmi” mobilgyártónak jár, hanem a kínai Huaweit illeti, mely vállalat a maga 26,5 millió eladott telefonjával 5 százalékról 7,5 százalékra tudott növekedni. A negyedik a listán az 5,3 százalékon álló kínai Lenovo, melyet az 5,2 százalékos, ugyancsak kínai székhelyű Xiaomi követ a sorban. Az eladott készülékek darabszámát illetően a Huawei nőtte a legnagyobbat (60,9 százalék), a Xiaomi pedig a legszerényebbet (5,6 százalék).

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik