Mobil

Telenor-Telekom áremelés: újabb haladékok és kiskapuk

A tegnapi pánikhangulatot követően felbukkant még néhány lehetőség a drágítás elkerülésére. Kitolták a határidőt, és nem kötelező a zsúfolt ügyfélszolgálatra zsúfolódni, vagy az akadozó telefonos és online felületeket használni, de azért továbbra is érdemes sietni.

Tegnapi cikkünkben megírtuk, milyen módszerekkel lehet elkerülni a Telenor és a Telekom áremelését. Emlékeztetőül: mindkét mobilcég szerződésmódosításra hívta fel a figyelmet, és a díjemeléssel járó változás akkor lép automatikusan életbe, ha az ügyfelek a megadott határidőig nem jelzik ellenvetésüket – ebben az esetben ugyanis minden maradhat a régiben.

Elsőként a Telenorral kapcsolatban alakult ki világvége-hangulat, mivel a legtöbb ügyfélszolgálati ponton kezelhetetlen tömeg gyűlt össze, az internetes és telefonos ügyfélszolgálati lehetőségek pedig kezelhetetlenné váltak a leterheltség miatt. A Telekomnál mától lehet elkezdeni az ügyintézést, mivel a magenta szolgáltató július elsejétől küldi ki a szerződésmódosítási ajánlatokról szóló értesítést. A szolgáltató információi szerint nem kell aggódnia annak, aki nem a legelső napon kap értesítést, a 15 napos határidő mindig az SMS, vagy a számlán található értesítő kézhez vételétől számolódik.

 

Haladék és postagalamb

Egyrészt a Telenor már megfogalmazott egy gyors üzenetet, amelyben elnézést kér a kialakult helyzetért, és az elállási határidőt is meghosszabbítja. Ugyan nem írtak pontos új határidőt, de ha érvényes a 15 napos szabály, akkor az értesítések SMS-ben történő kiküldésének napja, azaz június 24 az alap, így július 9-ig lehet jelezni, ha a meglévő szerződési feltételeknél szeretnénk maradni.

Emellett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is közleményben jelezte, hogy van egy további lehetőség mindkét szolgáltató ügyfeleinek akkor, ha nem járnak sikerrel sem személyesen, sem telefonon, sem pedig az online felületeken. Ilyenkor egy tértivevényes levélben kell jelezniük, hogy nem kívánják elfogadni az új szerződési ajánlatot. A Telenor esetében a “Telenor Magyarország Zrt., 2045 Törökbálint, Pannon út 1.”, míg a Telekom esetében a “Magyar Telekom Nyrt., 1519 Budapest, Pf. 434.” címre kell küldenünk a levelet, és itt is be kell tartani a 15 napot, tehát érdemes gyorsan leszaladni a postára.

Kártyások, figyelem!

A Telenor esetében akad egy kivétel a fentiek alól, és erre mindenképp érdemes figyelni. A fenti módszerekkel ugyanis az előfizetéses ügyfelek lehetnek biztosak a sikerben. A feltöltőkártyás konstrukció szerződései szerint ugyanis minden egyes egyenlegfeltöltés során automatikusan az aktuálisan érvényes szerződéseket is elfogadja a felhasználó. Így, ha megoldható, a kártyás ügyfelek az elutasító nyilatkozat elküldéséig ne töltsék fel a kártyáikat, ilyenkor ugyanis ez lesz az érvényes “ráutaló magatartás”. A Telekom vuiszont külön kitért közleményében arra, hogy a kártyás (Domino) előfizetőinek július 1. után (az értesítés kézhez vételétől kezdve) ugyanúgy 15 nap áll rendlezésére, ahogyan a számlás ügyfeleknek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik