Mobil

Veszélyben a magyar mobilok

A biztonságtudatosabb mobilhasználattal kapcsolatban még bőven van hova fejlődniük a hazai felhasználóknak.

Az ESET közösségi platformjain végzett kutatás eredménye a biztonságtudatos mobilhasználat hiányára hívja fel a figyelmet. Az okostelefon használati szokásokról készített felmérésből kiderül, hogy a megkérdezett felhasználók közül minden tizedik okostelefon tulajdonos vesztette el telefonját vagy lopták már el tőle. Ennek ellenére csak alig több mint a felhasználók fele használ PIN-kódot, sőt közel harmaduk egyáltalán nem védi jelszóval készülékét, így bárki hozzáférhet minden adatához. Óriási veszélyforrást jelent mobiltelefonon tárolt adatainkra, hogy a felhasználók 20%-a egyáltalán nem végez biztonsági mentést, így bármilyen probléma estén az összes adatukat örökre elveszthetik a telefonról.

A 2015 februárjában, körülbelül 500 okostelefon felhasználó közreműködésével készített mini kutatásuk célja az emberek mobilbiztonsági szokásainak feltérképezése volt. A felmérés főbb megállapításai a következők:
– minden tizedik okostelefon tulajdonos vesztette el telefonját vagy lopták el tőle (9,7%)
– közel 20%-uk egyáltalán nem végez biztonsági mentést (19,7%) így bármilyen probléma estén az összes adatukat örökre elvesztik a telefonról
– a biztonsági mentést végzők közül is 35,7% csak néha vagy rendszertelenül teszi ezt meg (14,7% naponta, 19,9% hetente és 10% havonta).
– az okostelefonnal rendelkezők fele használ (55,3%) csak PIN kódot
– sőt a felhasználók közel 30%-a (29,3%) egyáltalán nem védi jelszóval készülékét, így bárki hozzáférhet minden adatához
– a védelmet komolyabban használók közül 12,5% ujjlenyomat olvasót, 3% pedig arcfelismerő programot is használ telefonján
– pozitívumnak tekinthető, hogy a megkérdezettek 64,9%-a valamilyen formában használt már kétfaktoros azonosítást.

 

Az üzleti hálózatok és a magánlevelezés megvédésének legjobb módja, ha kétfaktoros azonosítást használ a felhasználó. Ezzel kapcsolatban pozitív meglepetést okoztak a kutatásban résztvevők, ugyanis a megkérdezettek 64,9%-a elmondása szerint használt már valamilyen kétfaktoros hitelesítési megoldást (például rövid szöveges üzenetek) online szolgáltatások használatakor. Ez különösen fontos lehet az olyan szolgáltatások esetében, mint az online bankolás, amelyet a megkérdezett felhasználók 53%-a használ. Emellett a felmérés kiemeli az okostelefon felhasználók felhőben tárolt adatainak védelmének fontosságát, mivel már 26,9% használja ezt a fajta szolgáltatást, 13,1% pedig ezek vegyes (felhő és helyi) megoldásával él.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik