Mobil

Mobil erőviszonyok: szenved a Samsung, feljövőben a többiek

Lássuk, hogy jelenleg körülbelül hogyan áll a legnagyobb mobilgyártók ádáz harca!

A Gartner piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy az idei esztendő harmadik negyedévében továbbra is a Samsung volt a legnagyobb okostelefon gyártó, azonban a dél-koreai vállalat részesedése jelentősen csökkent. A jelzett időszakban a Samsung mindössze 73,2 millió smartphone-t adott el, míg egy évvel korábban még 80,3 millió darabot, ennek következtében pedig a piacrésze tizenkét hónap alatt 32,1 százalékról 24,4 százalékra olvadt.

A képzeletbeli dobogó második helyére az amerikai Apple állhat fel, mely egy év alatt 30,3 millióról 38,1 millióra növelte az eladásait, piacrésze pedig ennek köszönhetően 12,1 százalékról 12,7 százalékra növekedett. A bronzérem birtokosa a kínai Huawei, mely 15,9 millió eladott okostelefonja révén jelenleg mintegy 5,3 százalékos piacrésszel rendelkezik, a negyedik pedig az ugyancsak kínai Xiaomi, mely 15,7 millió smartphone-t adott el és 5,2 százalékos részesedéssel bír. Az ötödik megint csak egy kínai vállalat: a 15 millió eladási darabszámot generált Lenovo jelenleg körülbelül a piac 5 százalékát tudhatja magáénak.

A negyedév során globálisan mintegy 301 millió okostelefont adtak el, ami jelentős növekedést jelent az egy évvel korábbi 250 milliós darabszámhoz képest.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik