Média

444: Újra a Fidesz irányítása alá kerül a Hír TV, visszatér Liszkay Gábor

24.hu
24.hu

2018. 07. 30. 12:06

A legnagyobb fideszes médiakonglomerátumot, a Mediaworkst irányító Liszkay Gábor és stábja hamarosan visszaveszi vezetést a 2015 óta kormánykritikus Hír Televízió felett és visszanavigálja a csatornát a kormányoldalra – írta a 444.hu. A portál információit a kormány és a szinte minden üzleti érdekeltségétől – így a Hír Tv-től is – megváló Simicska Lajos környezetéből is megerősítették. A várható lépés pikantériája, hogy Liszkay az Orbán Viktorral kibékíthetetlenül összeveszett Simicska bizalmi embere volt, ám az oligarcha és a miniszterelnök vitájában Liszkay a kormányfő mögé állt be Simicska szinte összes médiavezetőjével együtt 2015-ben.

Simicska Lajos július elején jelentette be, hogy megválik üzleti érdekeltségétől, amiket addigi üzlettársa, Nyerges Zsolt üzletember vesz át. A milliárdos vállalkozó mindössze egyetlen céget tart meg, a főként juh- és kecsketenyésztéssel foglalkozó mezőgazdasági társaságát. Miután az ügyletre a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is rábólintott, Simicska emberei egymás után távoztak a cégek éléről. Vida Ildikót Nyerges váltotta a Közgép és a Mezort élén is, míg a Hír TV-nél Fonyó Károly helyét Pauwlik László vette át.

Az már az adásvétel bejelentésekor világos volt, hogy várhatóan Nyerges nem akarja majd üzemeltetni a kormánykritikus médiát, és könnyen lehet, hogy akár több cég is Mészáros Lőrinc milliárdos felcsúti gázszerelőhöz kerülhet, vagyis Orbán Viktor közeli barátjához. A 24.hu pénteken arról írt: a médiával Nyerges egyáltalán nem akar foglalkozni, a sajtóbirodalom korábban is kívül esett érdeklődési körén.

Szolnok, 2016. április 9.
Nyerges Zsolt, a Szolnoki MÁV FC tulajdonosa az újjáépített Tiszaligeti Stadion megnyitóján Szolnokon 2016. április 9-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Hír TV Simicska után: Nyerges nem akar a médiával foglalkozni
A 24.hu úgy tudja, az új tulajdonos nem akar a tévé gazdája maradni.

A 444.hu cikke megjegyzi, hogy a cégcsoport további sorsa egyelőre bizonytalan: többen biztosan állítják, hogy még ősszel beolvad a Mészáros-birodalomba, de nem kizárt, hogy Nyerges huzamosabb ideig is felügyel majd egyes cégeket, szoros kormányzati kontroll mellett.

Fotó: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás
Fotó: Fülöp Dániel Mátyás / 24.hu

Mint írták, az biztos, hogy a médiaérdekeltségek felett a kormánypárti erők már augusztusban átveszik az irányítást.

A médiapiacon sokáig tényként kezelték, hogy a jelentős veszteséggel működő Hír TV nem éri meg 2019-et, de állítólag a Nyerges-féle szerződés is kiköti, hogy az üzlet csak úgy érvényes, ha az egyes vállalatok továbbra is aktívak maradnak. 

A távozó Fonyó Károly a múlt héten azt mondta, hogy a megszűnés nem fenyegeti a csatornát.

Bár a hírek szerint Liszkay Gábor veszi át a kormányrudat a csatornánál, a Hír TV pozicionálása még nem eldöntött kérdés a 444 szerint: elképzelhető, hogy valamilyen formában „beolvasztják” az Echo TV-be, vagy később egy holding részeként működtetik a kormánypárti média vezetői a két hírtelevíziót. Ha igazak azok a híresztelések, hogy Mészáros Lőrinc átveszi Andy Vajnától a TV2-csoportot, az sem kizárt, hogy a két hírtelevízió annak részeként, párhuzamosan, egymással rivalizálva működik majd tovább.

De ez még csak a távoli jövő, a miniszterelnök most nyaral, döntés erről később várható a cikk szerint.

A döntést a miniszterelnök, Rogán Antal kommunikációs miniszter és Liszkay Gábor hozzák majd meg. Az sem tisztázott még, hogy Liszkay névleg is visszatér-e a tévéhez, vagy csak ő jelöli ki az új szakmai vezetést, de az biztos, hogy a tévé „kulcsa” nála van.

Liszkay Gábor a kilencvenes évek eleje óta egészen a G-napig Simicska Lajos egyik legfontosabb kádere volt: 2000-től 2015-ig vezette tulajdonos-főszerkesztőként a Magyar Nemzetet, és az ő keze alatt forrt össze a 2003-ban alapított Hír TV, a 2007-től sugárzó Lánchíd Rádió és később a nagykoalíciós alkuval frekvenciát nyerő Class FM.

2015 tavaszán, miután hátat fordított Simicskának, eljött a Nemzet-csoporttól és a Napi Gazdaság romjain megalapította a Magyar Időket, később pedig a Karc FM kormánypárti rádiót. Ezt követően Mészáros Lőrinc felvásárolta a megyei lappiac döntő részét felügyelő Mediaworks kiadót, Liszkayt téve meg a cég vezetőjének.

Kiemelt kép: Fülöp Dániel Mátyás / 24.hu

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.