Média

Habony hitelezője belépett az internetbe

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2017. 12. 12. 20:13

És rögtön kiütötte Matolcsy fiát. Mészáros Lőrinc reklámcége segítette ebben.
Korábban a témában:

Bár Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezetője a Kreatív szaklap múlt heti Média 2018 című médiakonferenciáján még azt ígérte, hétfőn sajtóközleményben jelentik be, mely online médiumok internetes felületeinek reklámértékesítése kerül hozzájuk, ahogy azt tavaly a 24.hu-n megjelent interjúban az Atmedia vezérkara már előre rebesgette, ez tegnap elmaradt, és csupán arról adtak ki közleményt, hogy Matolcsy Ádám két tévéje hozzájuk kerül. Úgy tűnt, meghiúsul a digitális üzlet, vagy nem akarják nagy dobra verni. Kedden az esti órákban viszont a konferenciát szervező szakportálon közzétettek egy atmediás exkluzív sajtóanyagot, amiből kiderült, hogy a Habony Árpád hitelezőjeként, az Orbán-kormány volt főtanácsadójaként és a mandiner.hu tulajdonosaként is ismert Tombor András cége megszerezte az állami MTVA, vagyis a közmédia online felületeit. Ezt mostanáig a Matolcsy Ádám  – a jegybankelnök Matolcsy György fia – által felvásárolt New Wave Media árulta, és mint kinyomoztuk, meglehetősen szokatlan feltételekkel.

Az Origo-New Wave 79 millióért kapta meg a közmédia online reklámfelületeit
Az MTVA utólag, néhány nappal a szerződés által érintett kilenc hónapos időszak kezdete után papírozta le az ügyletet az MTVA digitális reklámfelületeihez hozzájutó Origo Mediával.

A mostani bejelentés alapján az Atmedia fogja értékesíteni az Andy Vajna kormánybiztos által megvásárolt Lapcom médiavállalat és a TV2 digitális reklámfelületeit is. Ugyancsak hozzájuk kerül az IKO Digital termékportfóliója (ez Rákosi Tamás TOP100-as magyar milliárdosé, aki Andy Vajnával közösen tulajdonosa az IKO-nak), valamint a mandiner.hu és a Femcafé is. Utóbbit egyébként ősz óta ugyancsak a már említett Matolcsy-cég, a New Wave Media értékesítette.

A mostani fejleményt a közlemény alapján egy olyan megállapodás teszi lehetővé, amit a Printimus online kereskedőházzal kötött az Atmedia. A Printimus Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester 2016-os alapítású, az Opimus Groupon keresztül tulajdonolt reklámügynöksége.

Lukács egyébként a múlt heti médiakonferencián azt mondta, jövő januárban a negyedik-ötödik legnagyobb online portfólió lesz az övék, 170 milliós teljes oldalmegtekintéssel és havi 3,6-3,7 milliós valós felhasználói számmal.

Az Atmedia értékesíti mintegy 40 magyarországi tévécsatorna reklámidejét. Az Atmedia leányvállalata, az RSH (Radio Sales House) árulhatja továbbá az állami rádiók, a Kossuth, a Petőfi, a Bartók és a Dankó reklámperceit. Ugyancsak hozzájuk tartozik a Sláger FM, valamint több tucatnyi helyi rádió.

Fotó: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás
Média 2018: Átalakítást tervez az MTVA vezérigazgatója
Vaszily Miklós, a közmédia irányítója ezt egy tegnapi médiakonferencián mondta. A vezérigazgató egyébként meglepőt válaszolt, miért titkolóznak a focis sportjogokra kifizetett díjjal kapcsolatban. Az Atmedia is fontos bejelentést tett.
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

A video grab from footage broadcast by the UK Parliament's Parliamentary Recording Unit (PRU) shows Britain's Prime Minister Theresa May listen as Britain's opposition Labour Party Leader Jeremy Corbyn speaks in the House of Commons in London on January 15, 2019, before MPs vote on the government's Brexit deal. - Parliament is to finally vote today on whether to support or vote against the agreement struck between Prime Minister Theresa May's government and the European Union. (Photo by HO / PRU / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT " AFP PHOTO / PRU " - NO USE FOR ENTERTAINMENT, SATIRICAL, MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.