Média

Átszervezik az Eurosport és a Discovery Channel tulajdonosát

Kasia Kieli
Kasia Kieli

A Discovery Communications – a Discovery Channel, az Eurosport, a TLC, az Investigation Discovery, az Animal Planet, a Science és a Turbo/Velocity tulajdonosa – bejelentette, hogy átalakítja európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régiójának struktúráját. Kasia Kielit azonnali hatállyal az európai, közel-keleti és afrikai régió új elnök-vezérigazgatójává nevezték ki.

Új pozíciójában Kieli a Discovery legnagyobb bevételt jelentő régiójában tovább kívánja erősíteni a médiavállalat fogyasztói és termékfókuszú működési modelljét. A korábban különálló régiókat (Egyesült Királyság, északi régió, Dél-Európa, illetve Közép-és Kelet-Európa, Közel-Kelet és Afrika – CEEMEA) egyetlen üzleti egységbe tömörítő szervezeti struktúrával a cég a fő tevékenységet támogató, új növekedési lehetőségeket is kihasználó működésre tud koncentrálni.

A tizenhét éve a Discoverynél dolgozó Kieli korábban a 112 országból álló közép-és kelet-európai, közel-keleti és afrikai régiót irányította. Itt a hagyományos csatorna-disztribúciós szolgáltatást sikerrel alakította át prosperáló, helyi szinten is releváns szervezetté, amely pay-TV-, ingyenes és digitális termékeket kínál két kontinensen.

Az új struktúra részeként Kieli új vezetői csapatot nevezett ki az EMEA régióba. Marinella Soldi és James Gibbons felelősségi köre kibővül – mindketten Kielinek jelentenek.

Kibővült szerepkörében Marinella Soldi lesz az EMEA régió stratégiai vezetője és a dél-európai régió ügyvezetője. Soldi folytatja eddigi tevékenységét: ingyenes, pay-TV és digitális szolgáltatások működtetését a Discovery helyi vezetőivel Olaszországban, Spanyolországban, Franciaországban és Portugáliában. Emellett Soldi kialakítja és irányítja az újonnan létrehozott fogyasztói insight és termékfejlesztési funkciót, valamint az EMEA és Discovery Networks International tartalomszervezését.

James Gibbons az Egyesült Királyság/Írország, Ausztrália és Új-Zéland piacainak új ügyvezetője és a kereskedelemfejlesztés vezetője lett. Új szerepkörében Gibbons irányítja a Discovery legnagyobb központját, az egyesült királyságbeli irodát. A mostani csapat sikereire támaszkodva a kulcspiac új növekedési lehetőségeinek felkutatásán fog dolgozni. Új feladata lesz Ausztrália és Új-Zéland piacainak irányítása, építve a hasonló kulturális, demográfiai nyelvi és műsorstruktúra-beli hasonlóságokra. Gibbons felelőssége lesz emellett a teljes EMEA régióban a meglévő és új kereskedelmi kapcsolatok fejlesztése, illetve az üzletfejlesztési lehetőségek felkutatása.

Gibbons több mint tizennyolc éve dolgozik a Discoverynél, különböző vezetői pozíciókban és piacokon világszerte. Legutóbb a CEEMEA régió termék- és üzletfejlesztési tevékenységét irányította. Élen járt a Discovery jelenlétének erőteljes növekedését eredményező partnerségek kialakításában Törökországban, Afrikában, a Közel-Keleten és Németországban. A Discovery Japan elnökeként az ottani piaci növekedést és konszolidációt vezette. Gibbons a pozícióban Susanna Dinnage-et követi, akit egy újonnan létrehozott pozícióba, az az Animal Planet globális elnökének neveztek ki.

Victoria Davies, aki jelenleg a közép- és kelet-európai régióért felelős vezetője, a jövőben jelenlegi pozíció megtartása mellett egy még nagyobb és erősebb piaccsoport irányításával bővíti felelősségkörét: Közép- és Kelet-Európa mellett Törökország, Északkelet-Európa és a mediterrán térség vezetője is lesz.

A Discovery Communications 220 országban, összesen 3 milliárd előfizetőt ér el, akik évente 54 milliárd órányi Discovery tartalmat fogyasztanak.

Kiemelt kép: Kasia Kieli

Ajánlott videó

Olvasói sztorik