Média
facebook közösségi média kereszténység keresztény

Dróton rángatja a Facebook a cégeket

Korábban a témában:

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt a Facebookhoz köthető, derül ki a Marketing Commando ezer fő megkérdezésével készült online felméréséből. A kutatás alapján egyébként az Instagram is egyre népszerűbb a marketingesek körében, a közösségi szolgáltatás most kerültbe először az általuk használt tíz legnépszerűbb marketingeszköz közé.

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2017-ben

1. Facebook céges oldal

2. Saját honlap

3. Facebook hirdetés

4. Ajánlás

5. Facebook poszt kiemelés (+1)

6. Blog, saját honlapon (+2)

7. Keresőoptimalizálás (-1)

8. Google AdWords (-1)

9. Instagram oldal (+5)

10. Facebook csoport -1

A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója szeretne.

A top tíz eszközből kilenc – a tavalyihoz hasonlóan még mindig – online. Az első négy helyen nem történt változás. A legnépszerűbb marketingeszköz a céges Facebook oldal, második a saját honlap, harmadik a Facebook hirdetés. A negyedik helyen a tízes lista egyetlen nem online eszköze az ajánlás áll.
A Facebook poszt kiemelés végzett az ötödik helyen, ezzel egy helyet erősödött. Két helyezést javítva a hatodik helyre lépett a saját blog. Hetedik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, nyolcadik a Google AdWords, mindkettő egy helyezést rontva.

A legnagyobb meglepetés, hogy öt helyezést előre lépve, a kilencedik helyen végzett a Facebook istállóhoz tartozó Instagram, amit egy helyet rontva a Facebook csoport követ. Így a tíz leggyakoribb marketingeszköz közül már öt a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik.

A 2017-es év talán legnagyobb vesztese az edm, azaz a saját címlistára küldött email marketing most először nem került be a top 10 eszköz közé – igaz csak egyetlen hellyel csúszott le a listáról.

Nem véletlen ez az átrendeződés. Ahogyan Mark Zuckerberg áthelyezi a hangsúlyt az egyik eszközről a másikra, úgy követi a piac. Ahogy csökkenti a Facebook a természetes posztok elérését, úgy erősödnek a Facebook fizetett hirdetései, de ugyanakkor a saját, ingyenes platformok is mint a blog vagy a Facebook csoport. Ahogyan növeli a Facebook az Instagram szerepét, úgy követik a vállalkozások és kezdik el használni. Lényegében úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

– állítja Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő.

Az ingyenesség a legfontosabb érv a Facebook mellett

A Facebook befolyása mellett a kkv-k számára még mindig az egyik legjelentősebb tényező az ingyenesség. Ha a Facebook csökkenti a tartalmak természetes, ingyenes elérését, válaszul másik ingyenes megoldást keresnek. Ez magyarázza a blog erősödését, valamint, hogy a Facebook csoport használók aránya jelentősen – 26 százalékról 31százalékra – nőtt az elmúlt évhez képest.

Bár az edm most először kiesett a top 10 eszközből, kár lenne temetni. Tény, hogy csökken a hatékonysága, azonban még így is nagyon eredményes, különösen más eszközökkel – mint a blog, vagy a Facebook – kombinálva.

Rontott a Google

A Google eszközeinek a szerepe – ha kis mértékben is, de – tovább gyengült. Minden Google eszköz rontott a pozícióján. A legnagyobb mértékben a Google display network gyengült, a 32. helyről a 37. helyre lépett vissza.

A tavalyi erős gyengülés után tovább csökkent a keresőoptimalizálás szerepe is. Ennek oka, hogy egyre kevésbé éri meg keresőoptimalizálással «bíbelődni». A célzott hirdetéseknek annyira alacsony lett az ára, hogy gyakran egyszerűbb és hatékonyabb lehet a keresőoptimalizálásnál. Ráadásul, míg a keresőoptimalizálás időigényes és nem kiszámítható, addig a fizetett hirdetés gyors és pontosan tervezhető

– magyarázza a szakértő.

Az offline marketing is kihagyhatatlan

A kis- és közepes vállalkozások még mindig alig használnak offline eszközöket, valamint tévé- és rádió hirdetéseket. Az online marketing trendek hatással vannak az offline hirdetésekre is. A leggyakoribb offline hirdetési forma a hirdetés reklám újságban (30. hely), amit a nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett pr-cikk követ a 35. helyen. A rádióreklám a 43. a sajtóhirdetés a 47., a televíziós hirdetés az 56. legnépszerűbb marketing eszköz. Wolf Gábor szerint méltatlanul.

Véleménye szerint ezeken a felületeken egyre csökken a reklámzaj, ezért egyre hatékonyabbak, ugyanakkor megfizethető közelségbe kerültek. Ma már a kisvállalkozások számára is elérhető egy óriásplakát, de akár egy tévé, vagy rádió reklám is. A marketing költés legalább 10-15 százalékát érdemes lenne offline eszközökre fordítani.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.