Média
(FILES) This file photo taken on December 28, 2016 in Vertou, western France, shows logos of US online social media and social networking service Facebook.
Facebook said October 5, 2017 it was testing a new "button" to allow users to get more context about a news source, in the latest move by the leading social network to curb misinformation.The new feature will allow users to get context on the source of a news article with a single click without leaving Facebook and its news feed.
 / AFP PHOTO / LOIC VENANCE

Dróton rángatja a Facebook a cégeket

24.hu
24.hu

2017. 10. 10. 09:50

Korábban a témában:

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt a Facebookhoz köthető, derül ki a Marketing Commando ezer fő megkérdezésével készült online felméréséből. A kutatás alapján egyébként az Instagram is egyre népszerűbb a marketingesek körében, a közösségi szolgáltatás most kerültbe először az általuk használt tíz legnépszerűbb marketingeszköz közé.

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2017-ben

1. Facebook céges oldal

2. Saját honlap

3. Facebook hirdetés

4. Ajánlás

5. Facebook poszt kiemelés (+1)

6. Blog, saját honlapon (+2)

7. Keresőoptimalizálás (-1)

8. Google AdWords (-1)

9. Instagram oldal (+5)

10. Facebook csoport -1

A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója szeretne.

A top tíz eszközből kilenc – a tavalyihoz hasonlóan még mindig – online. Az első négy helyen nem történt változás. A legnépszerűbb marketingeszköz a céges Facebook oldal, második a saját honlap, harmadik a Facebook hirdetés. A negyedik helyen a tízes lista egyetlen nem online eszköze az ajánlás áll.
A Facebook poszt kiemelés végzett az ötödik helyen, ezzel egy helyet erősödött. Két helyezést javítva a hatodik helyre lépett a saját blog. Hetedik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, nyolcadik a Google AdWords, mindkettő egy helyezést rontva.

A legnagyobb meglepetés, hogy öt helyezést előre lépve, a kilencedik helyen végzett a Facebook istállóhoz tartozó Instagram, amit egy helyet rontva a Facebook csoport követ. Így a tíz leggyakoribb marketingeszköz közül már öt a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik.

A 2017-es év talán legnagyobb vesztese az edm, azaz a saját címlistára küldött email marketing most először nem került be a top 10 eszköz közé – igaz csak egyetlen hellyel csúszott le a listáról.

Nem véletlen ez az átrendeződés. Ahogyan Mark Zuckerberg áthelyezi a hangsúlyt az egyik eszközről a másikra, úgy követi a piac. Ahogy csökkenti a Facebook a természetes posztok elérését, úgy erősödnek a Facebook fizetett hirdetései, de ugyanakkor a saját, ingyenes platformok is mint a blog vagy a Facebook csoport. Ahogyan növeli a Facebook az Instagram szerepét, úgy követik a vállalkozások és kezdik el használni. Lényegében úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

– állítja Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő.

Az ingyenesség a legfontosabb érv a Facebook mellett

A Facebook befolyása mellett a kkv-k számára még mindig az egyik legjelentősebb tényező az ingyenesség. Ha a Facebook csökkenti a tartalmak természetes, ingyenes elérését, válaszul másik ingyenes megoldást keresnek. Ez magyarázza a blog erősödését, valamint, hogy a Facebook csoport használók aránya jelentősen – 26 százalékról 31százalékra – nőtt az elmúlt évhez képest.

Bár az edm most először kiesett a top 10 eszközből, kár lenne temetni. Tény, hogy csökken a hatékonysága, azonban még így is nagyon eredményes, különösen más eszközökkel – mint a blog, vagy a Facebook – kombinálva.

Rontott a Google

A Google eszközeinek a szerepe – ha kis mértékben is, de – tovább gyengült. Minden Google eszköz rontott a pozícióján. A legnagyobb mértékben a Google display network gyengült, a 32. helyről a 37. helyre lépett vissza.

A tavalyi erős gyengülés után tovább csökkent a keresőoptimalizálás szerepe is. Ennek oka, hogy egyre kevésbé éri meg keresőoptimalizálással «bíbelődni». A célzott hirdetéseknek annyira alacsony lett az ára, hogy gyakran egyszerűbb és hatékonyabb lehet a keresőoptimalizálásnál. Ráadásul, míg a keresőoptimalizálás időigényes és nem kiszámítható, addig a fizetett hirdetés gyors és pontosan tervezhető

– magyarázza a szakértő.

Az offline marketing is kihagyhatatlan

A kis- és közepes vállalkozások még mindig alig használnak offline eszközöket, valamint tévé- és rádió hirdetéseket. Az online marketing trendek hatással vannak az offline hirdetésekre is. A leggyakoribb offline hirdetési forma a hirdetés reklám újságban (30. hely), amit a nyomtatott sajtóban megjelenő fizetett pr-cikk követ a 35. helyen. A rádióreklám a 43. a sajtóhirdetés a 47., a televíziós hirdetés az 56. legnépszerűbb marketing eszköz. Wolf Gábor szerint méltatlanul.

Véleménye szerint ezeken a felületeken egyre csökken a reklámzaj, ezért egyre hatékonyabbak, ugyanakkor megfizethető közelségbe kerültek. Ma már a kisvállalkozások számára is elérhető egy óriásplakát, de akár egy tévé, vagy rádió reklám is. A marketing költés legalább 10-15 százalékát érdemes lenne offline eszközökre fordítani.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Pregnant woman sitting in childbearing center
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.