Média

Az új műsordíj ellenére is növelni tudta ügyfélszámát a UPC

Robert Redeleanu, a UPC Magyarország új vezérigazgatója
Robert Redeleanu, a UPC Magyarország új vezérigazgatója
117 ezerrel több előfizetője lett és 6,5 százalékkal nőtt a UPC Magyarország kábelszolgáltató árbevétele 2016-ban, ami kimagaslónak számít. Vagyis úgy tűnik, a tavaly az RTL és a TV2 által bevezetett új programdíj sem tudta visszavetni a növekedést.

Csütörtökön tette közzé a tavalyi évvel kapcsolatos üzleti adatait a magyar kábeltévés piacon 1998 óta jelenlévő, pillanatnyilag 300 településen tévé-internet-telefon szolgáltatást nyújtó UPC Magyarország. Az árbevételre és az ügyfélszámra vonatkozó számok alapján kiemelkedő üzleti évet zártak 2016-ban.

A Liberty Global nemzetközi cégcsoporthoz tartozó magyarországi leányvállalat teljes árbevétele éves szinten 6,5 százalékkal növekedett. Az utolsó negyedévben is kiemelkedő üzleti teljesítményt nyújtott a cég, ugyanis 2015 utolsó három hónapjával összehasonlítva 11,2 százalékos árbevétel-növekedést produkált. (Tényleges profitra vonatkozó adatot nem említettek.)

Az előfizetések száma (az úgynevezett RGU) december végére meghaladta az 1 millió 923 ezret, ami 117 ezerrel több mint a megelőző évben. 2016 végén a szélessávú internetes előfizetői számuk elérte a 624.800-at, ami az előző évi adatokhoz viszonyítva több mint 36.600 darabos növekedést jelent.

A szolgáltató növelni tudta hálózatának lefedettségét és kapacitását, ennek is köszönhető, hogy a tavalyi évben a hálózatuk 107.300 új háztartásba jutott el, lakossági és üzleti ügyfeleik összesített száma pedig meghaladta a 823 ezret. A mobil ügyfelek száma az év végére megközelítette a 63 ezret, ami 28.100-zal több mint egy 2015-ben.

Az analóg és a digitális televízió előfizetéseik száma 14 600-al nőtt, így elérte a 663.300-as számot. Ami a vezetékes telefon szolgáltatást illeti, az előfizetések száma 572.500 volt, ami összehasonlítva az előző évvel, több mint 37.600 új szolgáltatást jelent.

A közleményben egyébként megemlékeznek arról is, hogy új tévécsatornákat tettek elérhetővé, melyek közül több HD minőségben érhető el. (Arról nem tettek említést, mekkora balhéik vannak abból, amikor például olyan csatornákat vesznek ki az analóg rendszerük tévés kínálatból mint például a HírTV.)

Robert Redeleanu, a UPC Magyarország és a UPC Románia vezérigazgatója az üzleti eredmények kapcsán azt emelte ki, hogy az ügyfélszám és az árbevétel-növekedés alátámasztja, hogy a felhasználói élmény javításába és a hálózati fejlesztésekre fordított erőfeszítéseik eredményesek voltak. Hozzátette: a jövőben további beruházások várhatók a hálózat minősége és lefedettsége javítása érdekében. Emellett újabb innovatív megoldások bevezetését is kilátásba helyezte.

Amúgy a UPC Magyarország anyavállalata, a Liberty Global is közzétette a tavalyi évre vonatkozó üzleti adatait, ami elérhető itt.

Épp ma írtuk meg, hogy távozott Carra Anita, a UPC Magyarország tavaly kinevezett vezérigazgató-helyettese. Ő a konkurens Vodafone-nál lesz vezető pozícióban áprilistól.

(Kiemelt kép: Robert Redeleanu, a UPC Magyarország tavaly kinevezett vezérigazgatója)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik