Média
Toyota

Változás a Toyota európai kommunikációjában

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2016. 11. 10. 10:11

A kommunikáció mozgatórugója a digitális átalakulás lesz.
Korábban a témában:

A Toyota Motor Europe a The&Partnership ügynökséget bízta meg kreatív, digitális, tartalomszolgáltató, digitális tervezés és médiatervezés feladatainak ellátásával. Az ügynökség testre szabott, integrált hálózati központokat hoz létre a Toyota számára, amellyel támogatja az autómárka átalakulását egy új, jobban integrált, a digitálist előnyben részesítő irányba, valamint a mai Európára jellemző médiafogyasztói és autóvásárlási szokások alapján újrafókuszálja a márkastratégiát.

Célunk, hogy megszilárdítsuk a Toyota brandimidzsét Európában, ehhez még jobb autókat készítsünk, világos brandüzeneteket kommunikáljunk és maximalizáljuk a médiabefektetéseink hatékonyságát. Hiszünk abban az új üzleti modellben, amelyet ezeknek a céloknak az elérésére hoztunk létre. Ez az üzleti modell integráltabb és felhasználóbarátabb az eddigieknél, mozgatórugója pedig a digitális átalakulás. Ezért döntöttünk amellett, hogy a The&Partnership legyen az egyetlen, integrált ügynökségi partnerünk az összes európai marketing, digitális és médiatevékenységre

– magyarázta Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe ügyvezető alelnöke.

Az ‘&TOYOTA’ alapja egy speciális adatanalizáló egység lesz, amely a Toyota brand fejlődése érdekében adatokat integrál, kreatív, ötletes médiatervezést végez, fokozza az értékesítést, kreatív egységességet biztosít, valamint minden piacon és csatornán megosztja az információt.

A megegyezés azt követően jött létre, hogy a The&Partnership az utóbbi években egy sor testre szabott, integrált ügynökséget hozott létre, amelyekben különböző tevékenységek specialistái dolgoznak együtt az alapoktól kezdve. Ezek a Pulse Creative, a News UK számára teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség; a The Fuse, mely a The Wall Street Journal / Dow Jones számára dolgozik; a The&Partnership’s, mely egy testre szabott, több színhelyen tevékenykedő szolgáltató, egyebek mellett a kanadai TELUS telekom-vállalat és a londoni TalkTalk partnere.

Johnny Hornby, a The&Partnership alapítója szerint „ez egy újabb nagy győzelem a The&Partnership’s teljes körű szolgáltatást nyújtó, innovatív modellje számára, mely olyan ügyfeleknek segített tevékenységüket és brandjüket a jövő kihívásainak megfelelően alakítani mint a TalkTalk, a TELUS, a News UK vagy a The Wall Street Journal. A Toyota egy fantasztikus márka, amely megérdemli, hogy kommunikációja ötletes és kategóriaelső legyen. Büszkék vagyunk arra, hogy újra együtt dolgozhatunk a Toyotával.”

A The&Partnership kreatív ügynöksége, a CHI&Partners 2003 és 2010 között hét évig már dolgozott a Toyotával. Emellett a CHI&Partners (a cég társtulajdonosa) hosszú kapcsolatot ápolt a Toyota luxusmárkájával, a Lexussal. Ennek a kapcsolatnak olyan kreatív csúcspontjai voltak mint a Cannesban idén Gold Cyber Lion díjat nyert Lexus légdeszka. Mindezek mellett a CHI&Partners volt 2016-ban a Cannes Lions-on legtöbbet díjazott független brit ügynökség és a Campaign BIG Awards-on az Év Digitális Ügynöksége.

A Toyota kommunikációja terén nemrégiben Magyarországon is változás volt. Erről itt írtunk bővebben.

Ezt még érdemes tudni a győztes ügynökségről

A The&Partnership egy független ügynökségi holding, amelyben a többségi tulajdonosok a különböző vállalkozások alapítói és tulajdonostársai, akiknek célja a közös alapokon történő munka. A The&Partnership négy kontinensen tíz üzletágat tömörít, 1500 fős csapattal. Az egyik tulajdonos a CHI&Partners, mely egy Egyesült Királyságbeli, 2001-es alapítású reklámügynökség. A Sunday Times’ Top Track 250 és International Track 200 listája szerint ez a leggyorsabban növekvő, magántulajdonú ügynökség – nem csupán az Egyesült Királyságban, hanem nemzetközi szinten is. A CHI&Partnersnek New Yorkban, Kanadában Ázsiában és Európában is vannak irodái, amelyek olyan nemzetközi ügyfelek számára dolgoznak mint az Argos, a British Gas, a Carphone Warehouse, a Diageo, a GSK, a Lexus, a News UK, a Royal Bank of Scotland, a Samsung, a TalkTalk és a Travelodge. A másik társtulajdonos, az m/SIX a leggyorsabban növekvő médiatervező és vásárló ügynökség az Egyesült Királyságban. Három kontinensen 30 képviselettel rendelkezik, és része a világ legnagyobb kommunikációs ügynökségi hálózatának, a WPP-nek. Az m/SIX ügyfelei között megtalálható a Britvic, a JUST EAT, a News UK, a TalkTalk és a Virgin Money. Az m/SIX tulajdonostárs a The&Partnershipben.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

JERUSALEM, ISRAEL - DECEMBER 11:  Protesters burn a poster of U.S. President Donald Trump in front of the Damascus Gate at the entrance to the Old City on December 11, 2017 in Jerusalem, Israel. In an already divided city, U.S. President Donald Trump pushed relations in the city to breaking point after making the announcement to recognize Jerusalem as Israel's capital.  (Photo by Chris McGrath/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.