Média

Hármas magyar siker Cannesban

cannes_1
cannes_1
Három kategóriában is ezüst díjjal jutalmazták a MOL-t az október 12-13-án megrendezett Cannes Corporate Media & TV Awards reklámmustrán.

Míg az Öregfiúk kisfilm marketing kommunikáció, a Boldogolaj videók környezetvédelem témakörben, a Business Card animációs kisfilm vállalati videó kategóriában nyerte el a delfint formáló szobrocskát.

A MOL reklámok egyébként már tavaly is emlékezetes diadalt arattak itt: egy arany delfint hoztak el, elsőként a magyarországi márkakommunikáció történetében. A díjnyertes alkotásokat tavaly és idén is a Greenroom kreatív ügynökség, illetve Mankovits Marcell rendező készítette.

A reklámok és filmek francia „fővárosában” megrendezett reklámverseny az utóbbi évek során a világ egyik legnagyobb nemzetközi vállalati filmes fesztiváljává nőtte ki magát, ahol olyan brandek versenyeznek egymással  mint a BMW, az Audi, a BP, vagy éppen a Heineken. Az Emmy- és Oscar-díjas tagokat is soraikban tudó, prominens zsűri ötven ország több mint 1200 pályázata közül díjazta a legjobbakat.

A MOL-nál igyekszünk nyitottak lenni és formabontó, újszerű megoldásokban gondolkodni

– mondta Szollár Domokos, a cég kommunikációs vezetője, aki szerint a sikeres újrázás leginkább ennek köszönhető. Szerinte jó példa erre a nyitottságra az Öregfiúk kisfilm, amely egészen friss látásmódot hozott be az Eb-re időzített szurkolói reklámok dömpingjébe. A filmnek egy magányosan élő, nyugdíjas férfi a főszereplője. Az ő mindennapjaiban látjuk összesűrűsödve megelevenedni a több évtizednyi focitörténelmet. A nem mindennapi csavart tartogató, felemelő történet sok szurkoló számára segített megfogalmazni a sokévnyi várakozás és reménykedés utáni katarzist.

A kisfilmet szűk egy hét alatt a Facebookon és a YouTubeon összesen több mint 700 ezren nézték meg és 6400 user aktivitást eredményezett.

Hasonlóan egyedi megközelítéssel látható a használt sütőolaj újrahasznosításának népszerűsítéséhez készített kisfilmekben. Aki ezeket az alkotásokat látta, garantáltan elgondolkodik azon, hogy miféle csodára is vár pontosan a konyhaszekrényében felhalmozott használt olajjal…

A MOL a harmadik delfinjét szintén egy animációs kisfilmmel hozta el. A Cannes-i zsűri nagyra értékelte azt a videót, amely a MOL-csoportot mutatja be néhány percben izgalmas, modern formanyelven.

Díjazott alkotások és kategóriák

Öregfiúk – B2C film – marketingkommunikáció

Megbízó:

MOL-csoport társasági kommunikációs igazgató: Szollár Domokos
Vállalati marketing vezető: Csollán Annamária
Marketingkommunikációs szakértő: Konja Boldizsár
Online kommunikációs szakértő: Valastyán Zsolt

Alkotók:
Rendező: Mankovits Marcell
DOP: Győri Márk
Kreatívigazgató: Vida Gusztáv
Gyártásvezető: Nikléczy Attila
Account director: Botos István

Boldogolaj videók – Környezetvédelem témakör

Megbízó:

MOL-csoport társasági kommunikációs igazgató: Szollár Domokos
Vállalati marketing vezető: Csollán Annamária
Marketingkommunikációs szakértő: Konja Boldizsár
Online kommunikációs szakértő: Valastyán Zsolt

Alkotók:
Rendező: Mendrei Miklós
Post production: Umbrella
Kreatívigazgató: Vida Gusztáv
Vezető szövegíró: Jávor Bence
Senior szövegíró: Tóth Adorján
Art director: Murányi Kristóf
Account manager: Pomozi Bernadett

Business Card Videó – Vállalati videó
Megbízó:
MOL-csoport társasági kommunikációs igazgató: Szollár Domokos
Kommunikációs szakértő: Anastasia Girutskaya

Alkotók:
Rendező: Mendrei Miklós
Post production: The ODD
Kreatívigazgató: Vida Gusztáv
Vezető szövegíró: Jávor Bence
Senior szövegíró: Tóth Adorján
Art director: Huszár László
Account director: Botos István
Account manager: Pomozi Bernadett

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik