Média

Kéz a kézben a Netflix és a UPC tulajdonosa

netflix _gomb
netflix _gomb
A Netflix internetes videostreaming-szolgáltató és a Magyarországon a UPC kábelszolgáltatót tulajdonló Liberty Global szerdán délután bejelentett összefogásának nagy nyertesei a tévénézők, vesztesei a hagyományos tévétársaságok lesznek.

Egy mai amszterdami bejelentés értelmében összefog a világ legnagyobb kábeltévé és szélessávú internetes szolgáltatója, a Liberty Global (a UPC Magyarország anyavállalata) és a Netflix SVoD-cég (előfizetéses alapon működő internetes streamingszolgáltató). Ennek eredményeként a Netflix tartalmai elérhetők lesznek a Liberty Global által lefedett 30 európai, latin-amerikai országban, valamint a Karib-térségben. A Liberty Global tévés platformjain közvetlenül lesznek elérhetők a különböző, a Netflix által gyártott televíziós sorozatok, filmek és gyerekműsorok.

A két cég együttműködése egyébként nem teljesen új keletű, hiszen a mostani bejelentésre azután kerül sor, hogy a Netflix 2013-ban már sikerrel jelent meg a brit Virgin Media (a Liberty egyik leányvállalatának) hálózatán.

Mike Fries, a Liberty Global vezérigazgatója a bejelentés kapcsán azt hangsúlyozta, hogy így a legjobb tartalmakat tudják eljuttatni az előfizetőikhez, akik ezáltal nagyobb szabadsághoz jutnak a választott műsorok tekintetében, hiszen így lényegesen nagyobb filmkínálatot érhetnek el, mindössze egy-két gombnyomással a tévéjükről.

Az együttműködés első állomása Hollandiában lesz, vagyis legelőször az ottani szolgáltató ügyfeleinél lévő Horizon set-top-boxokba kerül be a Netflix.  A többi országban erre még 2017-ig kell majd várni.

A partnerség nagy előnye az előfizetők szempontjából,hogy közvetlenül a tévén nézhetik majd a Netflix filmeket, külön eszközök csatlakoztatása és speciális távirányítók nélkül, hiszen az új tartalmak bekerülnek a Liberty Global 6 ezer órányi lekérhető tartalommal bíró, MyPrime és Play néven ismert film, sorozat és dokumentumfilmes kínálatába is.

A Netflix-szel kötött megállapodás újabb jelentős lépés azon az úton, amelyen a Liberty Global halad tartalmi kínálatának további bővítése felé, és amelynek keretében évi 2,5 milliárd dollár értékben fejleszti ezt a területet különböző partnerségek, felvásárlások és együttműködések révén.

 

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik