Média

Kiterítette számait az Axel Springer

Az Axel Springer éves közgyűlésén a társaság vezérigazgatója további növekedést jelentett be
Az Axel Springer éves közgyűlésén a társaság vezérigazgatója további növekedést jelentett be
Jól ment Európa egyik legnagyobb nemzetközi médiavállalatának az idei első félévben.

2,3 százalékkal, 272,9 millió euróra növelte kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményét (EBITDA) az Axel Springer médiakonszern 2016 első félévében – derül ki a vállalat honlapján most publikált adatokból.

Az Axel Springer 1585,3 millió euróra növelte teljes árbevételét. A társaságnál folytatódott a digitális területeinek megerősítése, így a cég teljes profitjának már 72 százaléka, a teljes reklámbevételének 85 százaléka származott online-ból. A digitális területekből származó árbevétel 11 százalékkal növekedett a félév során a megelőző év azonos időszakához képest.

A növekvő nyereséghez nagy mértékben járult hozzá az apróhirdetési (classified) üzletág, amely már a profit 17,2 százalékát adta. Az ebből származó bevételek 19,5 százalékkal ugrottak meg, és 424,7 millió eurót tettek ki. Az apróhirdetési területből származó nyereség 171,4 millió euró volt.

A cégnél a számos makrogazdasági és politikai kockázat ellenére optimistán tekintenek a következő időszakra, így a következő időszakra is fenntartották az egy részvényre eső profit-előrejelzésüket.

Akit a részletek is érdekelnek, itt megtalálja a teljes üzleti jelentést és a társaság vezérigazgatójának nyilatkozatát.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik