Média

Bezárják a Medián Webauditot

A Medián Webaudit a bezárás előtt
A Medián Webaudit a bezárás előtt
A 16 évvel ezelőtt nyilvánossá vált, a hazai weboldalak hiteles látogatottságát mérő Medián Webaudit szolgáltatás május végével megszűnik.

Levélben értesítette a Medián az ügyfeleit arról, hogy megszűnik a Medián Webaudit szolgáltatás. A levél alapján a Webaudit május 31-én működik utoljára, ezt követően az internetes látogatottságmérő rendszer szervereit leállítják. A leállás feladatot is ró a Webaudit mérőkóddal ellátott oldalak tulajdonosaira, ugyanis ha nem távolítják el a mérőkódot az oldalukról, akkor hibával fognak találkozni.

A témával foglalkozó kreativ.hu megkérdezte a Webaudit projektigazgatóját, Varga Károlyt, aki azt nyilatkozta a portálnak, hogy azért döntött a cég a Webaudit megszüntetése mellett, mert

az elmúlt két évben veszteségessé vált a szolgáltatás, és nem találtak olyan tervet, illetve üzleti konstrukciót, amivel meg tudnák volna fordítani a folyamatot.

A portál emlékeztetett rá: 2012-ben lezajlott egy tender, ahol a piac által elfogadott közönségmérési rendszerről szavaztak. A cikk szerint ekkor pecsételődött meg a Medián Webaudit sorsa, ugyanis a korábban meghatározó, egyébként 2000-ben elindított mérőszolgáltatás helyett a Gemius-Ipsos konzorcium nyerte el a kutatást.

A kreativ.hu azt is írja, hogy a Webaudit szolgáltatás bezárásával Varga Károly munkaviszonya is megszűnik a Mediánnál.

A jövőben tehát, ha a magyarországi weboldalak auditált nyilvános látogatottsági adataira kíváncsi, erre a címre kattintson: http://dkt.hu. Azonban legyen résen, mivel több médiavállalat is egy ernyő alá méri be a különböző oldalait, vagyis ha egy konkrét oldal látogatottságára kíváncsi, akkor először le kell kattintani a részletes bontásig.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik