Média

A boltzár eltörlése felpörgette a magyar reklámipart

reklám
reklám
15 százalékkal több reklámot sugároztak idén áprilisban a magyar médiában, mint tavaly ilyenkor - derül ki a Nielsen ma publikált adataiból. A vasárnapi vásárlás lehetőségének újbóli megteremtése lehet a magyarázat. A reklámköltések listaáras összértéke is növekedett.

Mi a GRP?

A GRP a Gross Rating Point rövidítése, mely a reklámok által elért nézők arányát fejezi ki. A reklámiparban elterjedt kifejezés megmutatja, hogy egy reklámszpot sugárzásai összesen hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, a mutató túllépheti a 100 százalékot. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönséget.

Nagyon rákapcsolt a kereskedelem a reklámozásra, amióta egy év kényszerzárás után ismételten lehetővé vált, hogy kereskedelmi tevékenységet folytathassanak vasárnap. A Nielsen Közönségmérés a kereskedelmet reklámozó szpotoknál februárban 18-49 éveseknél még 16 760-as GRP-t regisztrált, a mutató márciusban és áprilisban viszont már 25 500 körül járt. Ennek több mint fele jutott hipermarketre és élelmiszer-kereskedelemre (7449 illetve 6 436). Áprilisban egyébként a bevásárlóközpontok is felkerültek a GRP szerinti top húszas listára.

Gyógyhatású készítmények, valamint élelmiszer, kereskedelem és szépségápoló szerek tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz idén áprilisban. További sorrend a Nielsen Közönségmérés GRP szerinti top tízes listáján: pénzintézetek, háztartási cikk, telekommunikáció, élvezeti cikkek, közlekedés valamint szabadidő.

A termékosztályok GRP alapján összeállított áprilisi rangsorában élelmiszerek közül a TOP10-be került a sör, azonkívül pedig a TOP20-ban szerepel a puding és tejalapú desszert kettőse mellett a kávé valamint a szénsavas üdítőital is..

A teljes népesség áprilisban napi átlag 265 percig nézett tévéműsort valós időben. Négy százalékkal rövidebb ideig, mint a tavalyi negyedik hónapban mért 276 perc – közölte a Nielsen Közönségmérés.

A mérőcég tájékoztatása szerint naponta átlag 21 454 reklámfilmet sugároztak a szpot szinten vizsgált hazai csatornák múlt hónapban. Ez összesen 643 615 reklámfilmet, 15 százalékkal többet jelentett az idei év negyedik hónapjában mint 2015 áprilisában. Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 108,1 milliárd forintot költöttek tévéreklámra a cégek idén áprilsiban. Ez 14 százalékkal haladja meg az előző évi áprilisi összeget. A valós költés azonban ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik