Média

Betiltották Habony Árpád kedvelt márkájának reklámját

Betiltott Gucci-reklám
Betiltott Gucci-reklám
Nem jelenhet meg többé a képen látható Gucci-táskás reklám - döntött a brit önszabályozói fórum, az ASA.

A brit önszabályozó reklámtestület, az ASA (Advertising Standards Authority) úgy döntött, hogy nem jelenhet meg többé a Gucci azon reklámfilmje, amelyben egy rendkívül vékony testalkatú modell volt látható az ismert márka táskájával. Az ASA ezt azzal magyarázta, hogy a nő egészségtelenül sovány volt.

A Guardian cikke alapján az ASA-hoz azután fordultak a Times olvasói panasszal, hogy ez a reklámfilm decemberben megjelent a Times weboldalán:

A panaszosok és az önszabályozó reklámtestület szerint káros, ha ilyen “torz” modellek jelennek meg a hirdetésekben, reklámokban. Guccio Gucci, a divatmárka tulajdonosa és a Times azonban azzal érvelt, hogy annak megítélése, hogy a nő túlzottan vékony-e, meglehetősen szubjektív kérdés. A divatmárka illetékese hozzátette, hogy a modell csak karcsú, de nem egészségtelenül sovány. Arról is beszélt, hogy a modell egyetlen csontja sem látszódott, szerintük ami miatt esetleg mégis soványnak tűnhetett, az a csalóka fényviszonyok.

Az ASA azonban nem értett egyet az érveléssel, szerintük  a kampányban felelőtlenül alkalmaztak túl vékony és aránytalan testformát. Az ASA ezért betiltotta a reklámokat az Egyesült Királyságban, másrészt felszólította az olasz divatmárkát, hogy a jövőben járjon el nagyobb körültekintéssel a reklámkampányaiban, a modellfotók közlésekor.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik