Média

Ezek az előttünk lévő időszak legfontosabb globális reklámpiaci trendjei

online reklám
online reklám
Az amerikai elnökválasztásnak és az olimpiának is köszönhetően 4,6 százalékos növekedést várnak az idei évre nemzetközi szinten a ZenithOptimedia szakértői a reklámpiacra. Az internetes reklámpiac egy évvel hamarabb, már 2017-ben előzheti meg a tévét globális szinten.

A globális reklámpiaci becsléseket és méréseket rendszeresen közzétevő ZenithOptimedia legújabb előrejelzése szerint az amerikai elnökválasztás, a nyári Olimpiai Játékok és a foci EB összesen 6,1 milliárd dollárral növelik meg az idei globális reklámköltéseket.

A ZenithOptimedia szerint az idén várható 4,6 százalékos nemzetközi reklámpiaci növekedésnek köszönhetően összesen 579 milliárd dollárt költenek majd a hirdetők. A kiemelt események hatásait leszámítva egyébként csak 3,5 százalékos lenne a növekedés.

A legnagyobb reklámköltést a felsorolt három fontos esemény közül egyébként az amerikai elnökválasztás generálja, ennek mértékét 3,2 milliárd dollárra taksálják. Az Olimpia 2 milliárd dollárral növeli majd a reklámpiacot – írja a The Wall Street Journal a cég adataira hivatkozva.

Hiába a gyengülő kínai teljesítmény és a brazil, valamint az orosz recesszió, a ZenithOptimedia optimistának mutatkozik az iparág hosszú távú kilátásait illetően, optimizmusuk egyik oka, hogy az eurozóna kezd magához térni a korábbi válságából.

A ZenithOptimea 30 kicsi, de gyorsan növekvő piacot is megemlített, köztük Algériát, Kambodzsát és Sri Lankát, amelyek nyitottak a nemzetközi reklámpiac felé. Ezen a 30 piacon tavaly 7,7 milliárd dollárt tettek ki a reklámköltések, és 2018-ra várhatóan 11,6 milliárdra emelkednek majd. Jonathan Barnard, a ZenithOptimedia elemzési igazgatója szerint ezek a piacok is hozzájárulhatnak a globális reklámpiac növekedéséhez a következő időszakban.

A net már 2017-ben beelőz

Az előrejelző cég szerint az internetes reklámpiac egyébként már 2017-ben a legnagyobb hirdetői tortává válik globális szinten, vagyis egy évvel hamarabb, mint azt korábban várták. (Ahogy arról beszámoltunk, Magyarországon az internetes reklámtorta most először már meg is haladta a tévés reklámpiacot, és ezzel a legnagyobb hirdetői kategóriává vált.)

A ZenithOptimedia szerint 2016-ban a netes reklámköltés 16 százalékkal növekszik majd, köszönhetően többek között a közösségi médiának, az online videók népszerűségének és a fizetett keresőtalálatokból származó bevételeknek.

Gyengélkedik a print piac az Egyesült Államokban

A cég azt is közölte, hogy az Egyesült Államokban a reklámköltés 2016-ban 3,7 százalékot növekszik. Ez némileg elmarad a korábbi prognózis szerinti 3,9 százaléktól. A lassulásra többek között a nyomtatott sajtó gyenge teljesítménye miatt kerül sor.

A cég szerint Amerikában 8 százalékkal csökken az idei évben a napilapok hirdetési bevétele, míg a magazinok reklámbevételei 4,5 százalékkal lesznek alacsonyabbak.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik