Média
drogok(430x286).jpg (gyógyszerek, )

Eligazítják a gyógyszeripart, hogyan hirdethet a közösségi médiában

Szalay Dániel
Szalay Dániel

újságíró. 2016. 02. 18. 13:21

A gyógyszerek digitális kommunikációjáról szóló útmutatót tett közzé az Önszabályozó Reklámtestület, az ÖRT, hogy így segítse a reklámozók, az ügynökségek és a média munkáját. Többek között a közösségi médiában történő reklámozás kérdését is tisztázzák.
Korábban a témában:

Az ÖRT részletes útmutató elkészítésével kívánja segíteni a reklámozók, ügynökségek és a média munkáját. Most került sor a gyógyszerek digitális kommunikációjával kapcsolatos friss útmutató közzétételére.

A Reklámetikai Kódex elkészítésekor megfogalmazott kérés volt, hogy a Kódex általános szabályain kívül részletesebb magyarázó szöveg is készüljön. Korábban is készített az ÖRT útmutatókat, de azok rendszeres felülvizsgálata is szükséges, hiszen akár a hatósági gyakorlat szempontjait, akár, ha van, az új jogszabályt, valamint a gyakorlati munka során felmerülő kérdéseket és válaszokat is tartalmaznia kell a tájékoztatónak.

„Az útmutató kiadása előtt gyakorló szakemberekkel és az illetékes hatósággal is konzultáltunk, hogy biztosak legyünk abban, hogy nem kerülte el semmi a figyelmünket és pontos tájékoztatást tudjunk adni. Nagyra értékeljük az OGYEI illetékeseivel történt konzultáció lehetőségét” – fogalmazott Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára.

Örömmel olvastuk az útmutatóban, hogy a betegközösségek közösségi oldalainak támogatóiként megjelenhetnek a vényköteles gyógyszereket gyártó cégek – cégnévvel és céglogóval – OTC termékként pedig a márkanév is lehet támogató. Ezekhez a kampányokhoz már a mellékhatás monitoring is elérhető a hazai piacon”

– hangsúlyozta Vágvölgyi Mihály, a DeepInsight társalapítója.

Mindig nagy segítség az ÖRT, az előzetes véleménykérés mellett most ez az útmutató is segít bennünket abban, hogy a szabályoknak megfelelően, felelősen kommunikáljunk – ez a digitális marketing esetén különösen fontos, hiszen az internetes kommunikáció széleskörű lehetőségeinek és a gyógyszerkommunikáció kötött szabályrendszerének etikus, szabálykövető összehangolása fontos mérföldkő az iparág továbbfejlődése szempontjából”

– tette hozzá Sipos Balázs, a Boehringen Ingelheim Consumer Health Care üzletágvezetője.

(Fazekas Ildikóval, az ÖRT főtitkárával egyébként a 24.hu egy nagyobb lélegzetvételű interjút is készített a reklámpiac önszabályozó működéséről, ami itt olvasható.)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2014. március 27.
Vancsura István, a NAV megszüntetett Kiemelt Ügyek Igazgatósága RAPID ellenőrzési főosztályának volt vezetője (j) és Horváth András, volt adóhivatali dolgozó a Levegő Munkacsoport Áfabotrány: kitálal egy volt NAV-vezető címmel tartott sajtótájékoztatóján Budapesten a MagNet Házban 2014. március 27-én.
MTI Fotó: Soós Lajos

Az ember, aki legyűrte a NAV-ot és a NER-t

Kállósemjén, 2018. január 17.
Rendőrök helyszínelnek egy ukrán lajstromjelű AN-2 típusú repülőgép mellett Kállósemjén határában 2018. január 17-én. A repülőgépen 11 bevándorló jutott be Magyarország területére január 15-én este. A rendőrök jelentős erőkkel, nyomkövető kutyák és hőkamerák segítségével terepkutatást végeztek, majd rövid időn belül elfogtak három afgán és nyolc vietnami állampolgárt, akiket őrizetbe vettek.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Megannyi rejtély övezi a migránsszállító repülőt

Kommentek

Migrants make their way through the countryside after they crossed the Hungarian-Croatian border near the village of Zakany in Hungary to continue their trip to north on October 16, 2015. Hungary said it will shut its border with Croatia at midnight, closing a major entry point for migrants bound for northern Europe, weeks after a similar move on its Serbian frontier triggered clashes with refugees.    AFP PHOTO / HANNA SONIA / AFP PHOTO / HANNA SONIA
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.