Média

Mobilhirdetésekben erősít a Telenor

A Telenor 360 millió dollárért mintegy 95 százalékos részesedést szerez a világ egyik legnagyobb digitálismarketing-cégében, a Tapad Incorporatedben. A távközlési csoportnak a felvásárolt cég azért izgalmas, mert az általa kifejlesztett digitális technológia lehetővé teszi, hogy a hirdetők képesek legyenek beazonosítani az internetezőket akkor is, ha különböző eszközökön – például okostelefonon, laptopon, táblagépen – keresztül böngésznek, így felhasználási szokásaik hatékonyan mérhetők.

A New York-i székhelyű Tapad a világ egyik vezető digitális marketinges technológiákkal foglalkozó vállalata, pedig csupán hat évvel ezelőtt alapította norvég elnök-vezérigazgatója, Are Traasdahl. A vállalat megvásárlásáról január 29-én írt alá megállapodást a Tapad a Telenor Csoporttal, amely 360 millió dollárt fizet mintegy 95 százalékos tulajdonrészért, míg a fennmaradó 5 százalék Traasdahl és a cég műszaki igazgatója, Dag Liodden tulajdonában marad.

A Tapad Device Graph nevű technológiájával a Telenor Csoport egyedi digitális adatelemzési kompetenciákra tesz szert. Ahogy ebből a videóból is kiderül, ez a technológia a felhasználói szokások hatékony felmérését teszi lehetővé.

Míg a hagyományos analitikák esetében nem lehetséges megállapítani, ha egy felhasználó több eszközről – például laptopról, okostelefonról, táblagépről internetezik, vagy éppen okostévét, játékkonzolt használ. A Device Graph bonyolult adatmodellezési algoritmusai viszont képesek megállapítani, ha egy felhasználó több eszközt használ, és ennek megfelelően célzott hirdetésekkel kiszolgálni őt – természetesen az adatvédelem teljes tiszteletben tartása mellett. A technológia megszerzésével a Telenor a mobilhirdetések piacán is jócskán megerősíti pozícióját, ami azért fontos, mert ez most a teljes hirdetési piac leggyorsabban bővülő szegmense.

A Tapad felvásárlása nyomán a Telenor Csoport jelentős pozícióra tesz szert a digitális hirdetési és analitikai megoldások piacán, és biztosítja kompetenciáját a digitális marketingmegoldások és analitikák terén is. Úgy vélem, hogy az új technológia ahhoz is hozzájárul majd, hogy továbbfejlesszük az alapvető távközlési szolgáltatásaink mellett egyre fontosabbá váló digitális szolgáltatásainkat is. E révén pedig képesek leszünk jobban megérteni ügyfeleink viselkedését, és megteremthetjük az alapjait annak, hogy új piacok felé nyissunk”

– nyilatkozta Sigve Brekke, a Telenor Csoport elnök-vezérigazgatója.

A Tapad 13 amerikai és európai nagyvárosban tart fenn képviseletet, és összesen mintegy 160 alkalmazottja van.

A távközlési cég tájékoztatása alapján a felvásárlást még az illetékes hatóságnak is jóvá kell hagynia, de ez várhatóan még 2016 első negyedévében lezárulhat. A Tapad az akvizíciót követően is önállóan működő cég marad, és továbbra is Are Traasdahl és Dag Liodden vezetése alatt folytatja működését.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik