Média

Új technológia segíti a podcastokban történő reklámozást

podcast
podcast
A podcastokban elhelyezett hirdetések piaca felfutóban van, ezen alapszik a Panoply nevű podcast hálózat új platformja, amely lehetővé teszi a podcast hirdetések targetálását és mérését, valamint gyors elhelyezését.

podcast
Fotó: 123rf.com

A Slate Group digitális médiavállalat tulajdonában lévő Panoply kifejlesztett egy új hirdetésbeágyazó technológiát Megaphone néven. A Megaphone egyik fontos tulajdonsága, hogy segít a hirdetőknek kiküszöbölni azt a problémát, hogy a hirdetések alapesetben akkor is elérhetők maradnak a podcastokban, ha azok már nem relevánsak a hirdetők szempontjából, vagy éppen elavultak – írja az Advertising Age.

A Panoply a problémát úgy hidalja át, hogy a hirdetések egy kattintással illeszthetők be a podcastokba, illetve távolíthatók el onnan. A Panoply így lehetővé teszi, hogy a hirdetések releváns és friss hangzóanyagokban jelenjenek meg. A dinamikus működés lévén emellett a több epizódból álló podcastok esetén a sorozat korábbi hangzóanyagaiba is elhelyezhetők hirdetések.

Az előbb már említett dinamikus hirdetésbeillesztésen, illetve eltávolításon kívül egyébként a Megaphone azt is lehetővé teszi, hogy a hirdetők különböző mérési adatokhoz jussanak. Mindez azért nagyon fontos, mert jelenleg a podcastokban elhelyezett hirdetéseket jellemzően letöltésszámok alapján értékesítik, ami viszont pontatlanságra ad okot, hiszen végül nem minden felhasználó hallgatja vagy nézi végig a letöltött podcastokat.

Mi a podcast?

A podcast szó az Apple mp3 lejátszójának, az iPod-nak a nevéből, valamint a brodcasting (műsorszórás) szóból összeállított kifejezés. A technológia lényege, hogy az adásokat mp3 formátumban letöltve bármikor és bármilyen lejátszó segítségével meghallgathatják a hallgatók. Többnyire híreket, szakmaspecifikus információkat szolgáltatnak az egyes szerkesztők. A bloghoz hasonlóan bárki készíthet podcasting adást és azt publikálhatja az interneten. Nyelvtanuláshoz az idegennyelvű szövegértés gyakorlásához is kiváló. Az audio formátumon kívül egyébként léteznek videós podcastok is, ezek működési elve egyébként megegyezik az előzőével.

Matt Turck, a Panoply egyik vezető munkatársa arról beszélt, hogy akár demográfiai célzásra is lehetőség nyílik majd az új megoldásnak köszönhetően, vagyis a hirdetők bizonyos célcsoportoknak más-más hirdetéseket tehetnek közzé. Joel Withrow termékigazgatója mindezt még azzal egészítette ki, hogy különböző jelentések is elérhetők lesznek a hirdetői kampányok eredményességéről. A Panoply ezen képessége várhatóan az idei év második negyedévében jelenik meg.

A most bejelentett fejlesztéseket a különböző partnereken – köztük a Wall Street Journal és a Huffington Post – kívül a Gimlet Media számára is odaadják egy licencszerződés keretében, de a hírek alapján tárgyalások folynak arról, hogy más, külső podcast tulajdonosok számára is elérhetővé teszik a technológiát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik