Média

Itt a válasz, melyik rádiót hallgatják a legtöbben

régi rádió
régi rádió
Érdekességek a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium szeptember-novemberi időszakra vonatkozó rádiós kutatási eredményeiből.

A 2015. szeptember és november közötti rádiós kutatási hullám eredményei alapján egy átlagos napon csaknem 5,7 millióan hallgattak rádiót, vagyis tovább nőtt a rádióhallgatók száma az elmúlt időszakban.

A leghallgatottabb adó ezúttal is Simicska Lajos rádiója, a Class FM lett. Idén ősszel a Class FM-et a 15 éves és idősebb korosztály körében naponta átlagosan 2,7 millióan hallgatták; a második helyen a közszolgálati Kossuth Rádió végzett, közönsége 1,6 milliós. A Petőfi Rádió tábora 0,9 milliós, míg a Music FM 0,7 milliós tömeget tett ki.

A Dankó Rádiót 300 ezren, a Klubrádiót 222 ezren, a Bartók Rádiót 206 ezren hallgatták naponta országszerte. Százezer feletti országos napi hallgatótáborral rendelkezett az InfoRádió (168 ezer fő), a Lánchíd Rádió (159 ezer fő) és a Magyar Katolikus Rádió (116 ezer fő). A Jazzy Rádiónak 80 ezer, a Klasszik Rádiónak 75 ezer és a Trend FM-Gazdasági Rádiónak 59 ezer hallgatója volt országosan naponta – áll a TNS Hoffmann–Mediameter adatsorában.

Országos hallgatottsági adatok, 2015. ősz
Országos hallgatottsági adatok, 2015. ősz

Budapesten is Simicska Lajos rádiója vezet

Budapesten a rádióhallgatók száma továbbra is több mint 1 millió fő. A fővárosban szintén a Class FM végzett az élen, a sorban ezután következik a Kossuth Rádió, illetve a Music FM. Szoros a verseny még a Petőfi Rádió és a Klubrádió között.

Fővárosi hallgatottsági adatok, 2015. szept-nov.
Fővárosi hallgatottsági adatok, 2015. szept-nov.

Aktívak a közösségi médiában a rádiók

A TNS Hoffmann-Mediameter egyébként azt is megnézte, hogy a rádiók, illetve hallgatóik mennyire tekinthetők aktívnak az online médiában. Ez alapján 2015 novemberében a megkérdezettek egytizede követte valamelyik rádióadó Facebook-oldalát; a Facebook-profillal rendelkező válaszadók közül csaknem minden ötödik figyelemmel kíséri tehát kedvenc rádiója online profilját. Közülük csaknem 40 százalék sokszor lájkol ott megosztott tartalmakat illetve fotókat, hatoduk rendszeresen osztja meg vagy ajánlja másoknak az adott oldalt, egytizedük gyakran kommentel is az adott rádió bejegyzéseire.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik