Média

A (vásárló)erő velük van: többet költenek a Star Wars rajongói

Star Wars zuhanyfej
Star Wars zuhanyfej
A Nielsen piackutató cég kutatási adatai szerint a kultfilm amerikai rajongói többet költenek, mint egy átlagember.  Már kapható Csillagok háborújás gofrisütő és fürdőköpeny is - efféle termékekből egy év alatt 5 milliárd dollár bevételt remélhet a Disney.

A kiskereskedők már javában készülnek rá, hogy a Star Wars most megjelenő új epizódja, Az ébredő Erő felpörgeti a forgalmukat. Számukra épp ezért kedvező, hogy a Nielsen szerint a Csillagok háborúja rajongói viszonylag jómódú, fiatal családdal rendelkező emberek, akik többet költenek az átlagos mozilátogatónál.
A Nielsen felmérése szerint a Star Wars rajongói évente 4300 dollárt költenek el higiéniás dolgokra, ételre, autóra, technológiára, ami 200 dollárral több az átlagos amerikai költéseinél. Ráadásul az SW-osok háztartásai 9 százalékkal nagyobb valószínűséggel rendelkeznek 70 ezer amerikai dollár, vagy még több éves bevétellel az Advertising Age cikke szerint.

A Nielsen adatai a Star Wars rajongóiról
A Nielsen adatai a Star Wars rajongóiról

X-generáció

Az X generáció tagjai 1965 és 1975 között születtek.

Érdekes az is, hogy a Star Wars rajongói évente 156 dollárt költenek különféle snackekre, ami 11 dollárról több az átlagos amerikai értéknél.

A demográfiai adatokat vizsgálva az látszik, hogy a Star Wars rajongói 17 százalékkal nagyobb eséllyel származnak az X generációból, és van legalább egy tizennyolc év alatti gyermekük.

Star-Wars-Az-ébredő-Erő-banner-és-Ren-hangja
Az ébredő erő: egy év alatt 5 milliárd dollár merchandise termékekből

Mindez fontos lehet a Star Wars franchise jogaival rendelkező Disney számára is, amely várhatóan nagy profitra tehet szert a most megjelenő, Az ébredő Erő kapcsán. A Star Wars merchandise termékek máris elkezdték elárasztani a piacokat, a Yoda fürdőköpenytől kezdve a Darth Vader zuhanyfejen át a Star Warsos gofrisütőig, és ezek a film premierje és a karácsony miatt várhatóan különösen is jól fogynak majd. Egy, a The New York Post által megkérdezett elemző szerint ezekből a márkázott termékekből az elkövetkező egy évben akár 5 milliárd dollár bevétel is származhat a Disney részvényeseinek nagy örömére.

Star Wars köntös
Star Wars köntös
Gofrisütő a Csillagok háborúja rajongói számára
Gofrisütő a Csillagok háborúja rajongói számára

Harrison Forddal mindent el lehet adni?

A Nielsen kutatói azt is megnézték, hogy a Star Wars szereplői mennyire értékesek a reklámpiac számára. Harrison Ford például 100 pontot kapott a Nielsen  sztárok hitelességét, szerethetőségét és más tulajdonságait mérő, 100 pontos N-Score skáláján. Carrie Fisher és Mark Hamill mindketten 79 pontot kaptak, ami ugyancsak átlag felettinek mondható.

Az új szereplők közül Lupita Nyong’o szerezte a legmagasabb pontszámot (76) az N-Score mérésben. Mindez azt jelenti, hogy Harrison Ford személyével valószínűleg elég sok mindent el lehet adni egy reklámban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik