Light

Az elmúlt év filmes naplója

Folytatjuk a 2011 mozgóképes összefoglalóit bemutató sorozatot, ezúttal az eddig legjobban sikerült, kedvenc darabbal.

Az alig éppen nagykorú, németalföldi fiatalember, Kees van Dijkhuizen supercut technikát alkalmazó, videós munkásságát egy korábbi szösszenetben már méltattuk rovatunkban.

Már akkor sem titkoltuk, hogy lenyűgözőnek tartjuk abbeli érzékét, ahogyan egy-egy alkotó, vagy alkotás leglényegét képes pár pillanatban megragadni, és ezeket emóciókban gazdag montázsokba sűríteni, amit a kiváló zeneválasztás erősít.

Az érzelmekkel való játék az esztendőnyi mozis termést szelektáló, három – illetve elnézést: most már négy – éve indított, Cinema-sorozatában is igen hangsúlyos.

A készítő egyedi kézjegye még annyiban érzékelhető a tavalyi anyagon, hogy a hasonló munkákhoz képest talán több európai, animációs, politikai témájú, illetve művészfilmes, összességében tehát nem tipikusan hollywoodi jelenlét érhető tetten benne; de szívesen vitatkozunk erről: a teljes lista itt böngészgethető.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik