Light

Rázd úgy, mint Jagger!

Varjasi Viktor
Varjasi Viktor

social szaki. 2011. 12. 19. 13:43

A Hír24 mókára kész csapata arra vállalkozott, hogy az utolsó karácsonyi roham előtt leteszteli a legújabb mozgásérzékelős videojátékokat, segítséget nyújtva ezzel a képernyő előtt szórakozni vágyó családoknak, baráti társaságoknak, hogy a számukra megfelelő játékkonzolt és programot tehessék a fa alá. Tesztünk első felében a sportoknak hódoltunk: virtuális teniszütőt ragadtunk, szalagot tekergetve tornáztunk és rögbilabdát hajigáltunk a szerkesztőségben. Az eredményt itt elolvashatjátok.

dance-central(430x286).png (dance central)
Moves like Jagger.
Fotó: Hír24 / Kummer János

Ezúttal viszont keményebb terepre lépünk! Kiderítjük, ki a táncparkett legelvetemültebb ördöge, majd szuperhős ruhát öltünk és villámokkal, energiamezőkkel pörkölünk oda egymásnak, végül kardot rántunk, hogy lekaszaboljuk a ránk támadó csontvázharcosokat.

DANCE CENTRAL 2 (XBOX 360 KINECT) – CSAK RÁZZAD, RÁZZAD!

Biztos sokan voltatok már úgy, hogy egy-egy slágert meghallva a rádióban táncra perdültetek a szobátok közepén. Ilyenkor tör ki az emberből igazán a partiállat, hiszen ha senki sem látja őt, akkor gátlások nélkül dobja be a világbajnoknak hitt kígyómozgást és az aranyérmes csípőtekerést.

A kritika nélküli fenékrázásnak azonban most vége! Az Xbox 360 Kinectre megjelent Dance Central 2 ugyanis kegyetlen őszinteséggel pontozza le a nappaliban előadott produkciónkat. PlayStation 3-ra és Wii-re is léteznek táncolós játékok, a Kinect viszont nem a vezérlő, hanem az egész test mozgását követi, ezáltal pontosabb értékelésre képes, és nagyobb szabadságot nyújt.

A rengeteg játékmód közül mi a tánccsatát nyüstöltük a legtöbbet. Ebben a játékosok egymás mellé állnak, és a felcsendülő zenére, a képernyőn megjelelő digitális táncos mozgását kell követniük minél pontosabban. Szám közben különböző extra pontokat szerezhetünk, ha külön-külön is bemutatunk egy-egy tánclépést.

Hogy miért jó ez? Mert a botlábú barátból, apuból, anyuból és a nagyiból is kihozza a diszkópatkányt. És mi a legnagyobb baj vele? Hogy csak 44 számra rophatjuk…

Szerintünk ilyen

“Talán még az igazán botlábúak is élvezni fogják ezt a játékot, hiszen a mozdulatok utánzása közben mindenki előveheti a legidétlenebb formáját. A zene mindent visz, a párbaj pedig erősen motiváló tényező az újrajátszás szempontjából.” (Bogi)

“Jól kitalált és nagyon szórakoztató játék, amelyben a nők végre felülkerekedhetnek a férfiakon, már ami a videójátékokat illeti. Ráadásul kiváló edzésforma, csak úgy olvadnak a pluszkilók, miközben remekül szórakozunk és rengeteget nevetünk.” (Csilli)

“Élvezetes, ezt bármikor újra lehet játszani, és könnyen feldobja a bulit.” (Máté)

ÉRTÉKELÉS
Tálalás: 5/5
Grafika: 5/5
Kezelés: 5/5
Fun-factor: 5/5
Újrajátszhatóság: 4/5
ÖSSZESEN: 5/5

 

POWERUP HEROES (XBOX 360 KINECT) – BÁRKI LEHET SUPERMAN

A gyerekek, de még a felnőttek is gyakran elképzelik, milyen lenne egy szuperhős bőrébe bújni, és lekeverni pár igazságosztó pofont. Nos, a PowerUp Heroes minden ehhez szükséges felszerelést megad a számukra. Először is egy sor különféle szuperhős öltözéket, amelyekkel különböző villám-, élőhalott-, biotikus és egyéb csapásokat mérhetünk az ellenfelünkre. Ezekhez természetesen a megfelelő speciális mozdulatsort kell bemutatni a Kinect érzékelője előtt, viszont az egyszerű ütés-rúgás kombinációk sem maradhattak ki a repertoárból.

powerup(430x286).png (powerup)
Fotó: Ubisoft.com

A játék báját a Kinect Sportsból már megismert aranyos figurák adják, de már az is menő, ahogy hegylakó mozdulattal elindítjuk a programot. Szerettük, mert a kezünkből képzeletben kilőtt plazmagömb fénysebességgel száguldott át az LCD képernyőre. Nem szerettük, mert már kicsit öregek vagyunk ehhez.

Szerintünk ilyen

“Ennek a játéknak már a nézésében is elfáradtam. Kapálózás a köbön, ruhák és képességek fel és levétele, tűzcsóva és fekete lyuk. Volt itt minden. Ám mégse tudott lekötni a – szerintem tizenéveseknek kreált – csihi puhi.” (Bogi)

“Gyerekeknek talán élvezetes, de 7 éves kor fölött nem hiszem, hogy bárkit is lekötne. Gagyi látvány és grafika, semmitmondó történettel tálalva.” (Csilli)

“A tizenéveseknek biztos remek szórakozás, nekem túl statikus és unalmas volt. A kivitelezése is inkább a fiatalabb generációt célozza.” (Máté)

ÉRTÉKELÉS
Tálalás: 3/5
Grafika: 5/5
Kezelés: 3/5
Fun-factor: 3/5
Újrajátszhatóság: 3/5
ÖSSZESEN: 3/5

 

MEDIEVAL MOVES (PLAYSTATION 3 MOVE) – KÖZÉPKORI PRAKTIKÁK

Karddal, nyíllal, dobócsillaggal csontvázakat kaszabolni, közben kivédeni pajzsunkkal a ránk záporozó ütéseket remek időtöltés. Főképp, ha mindezt rajzfilmes környezetben, a legkisebb királyfis mesékre hajazó történettel együtt kapjuk.

medieval (medieval)
Céloz és lő.
Fotó: Hír24 / Kummer János

A Medieval Moves nem kifejezetten partijáték, de ha körbeadjuk a PlayStation Move tölcséres fagylaltra emlékeztető joystickját, akkor több játékos is jól elszórakozhat vele. Sajnos a harcosunk futását nem irányíthatjuk, de cserébe két fagyival imitálhatjuk a kard- és pajzsforgatást.

Minket magába szippantott a játék komor, ám poénos világa, de a többjátékos lehetőséget hiányoltuk.

Szerintünk ilyen

“Jópofa és aranyos grafikája van, ugyanakkor gyerekes, így könnyen rá lehet unni. Pár órára le tudja kötni az embert, de egy egész estét nem hiszem, hogy bárki átjátszana vele. Gyerekeknek mindenképpen jó választás, azon kevés harcolós játékok egyike, amitől nem fognak rosszat álmodni éjjel.” (Csilli)

ÉRTÉKELÉS
Tálalás: 4/5
Grafika: 4/5
Kezelés: 4/5
Fun-factor: 4/5
Újrajátszhatóság: 4/5
ÖSSZESEN: 4/5

 

A játékokat, a konzolokat és a mozgásérzékelős kiegészítőket a Konzolok Szervize játékbolt és szerviz bocsátotta rendelkezésünkre! (1067. Budapest, Hunyadi tér 12.)

logo (logo)

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2016. február 26.
A Microsoft informatikai világcég magyarországi székháza az egykori óbudai Gázgyár területén létesült Graphisoft parkban, a főváros III. kerületében.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.