A Sziget Fesztivál mögött álló Sziget Kulturális Menedzsment Iroda Zrt. zsinórban a második évét zárja jelentős veszteséggel – írta meg a Telex a vállalat pénzügyi beszámolója alapján.
A bevételcsökkenés a lap szerint több dologgal indokolható:
- a jegyeladásokból származó árbevétel 1,9 milliárddal esett vissza, 7,4 milliárd forintra (2023-ban ez még 9,3 milliárd forint volt);
- 13,1 milliárd forintra csökkent, továbbá az egy évvel korábban még 14,7 milliárd forintos forgalmuk;
- az is rontotta az eredményt, hogy 2024-ben eggyel kevesebb fesztivált rendeztek: a soproni Volt Fesztivál kimaradt (ezt 2022-ben rendezték meg utoljára);
- a vendéglátásból és egyéb szolgáltatásokból befolyó árbevételek közel 100 millió forinttal csökkentek.
A reklám- és rendezvényszolgáltatásokból érkező összegek nőttek: ezekből 1,9 milliárd forint folyt be. A cég saját tőkéje még mindig mínuszban van, de a 2023 végi 1,8 milliárdos hiányt sikerült 280 millióra mérsékelni.
Érdekesség, hogy míg nőtt a támogatás összege (a korábbi 10 milliós támogatáshoz képest tavaly 88,4 millió forint), a fesztiválozók által feltöltött, de el nem költött kártyapénz csökkent (33,5 millióról 26,6 millió forintra),
A Sziget május eleji sajtótájékoztatóján arról számolt be, hogy a szervezők bizakodók, mivel kiegyensúlyozottabb jegyeladást tapasztalnak, és utoljára 2019-ben adtak el annyi napijegyet, mint idén. Ezen felül azt is közölték, hogy a sör árát nem emelik a tavalyi évhez képest, a cél pedig a nyereség elérése, amit 2026-ra várnak.
A fesztivál május eleji sajtótájékoztatóján a szervezők arról számoltak be, hogy kiegyensúlyozottabb jegyeladást tapasztalnak, utoljára 2019-ben adtak el annyi napijegyet, mint idén; Kádár Tamás főszervező pedig kiemelte, hogy az infláció ellenére nem emelkedtek a jegyárak, illetve maradtak a tavalyi sörárak is.
Eljött az ideje, hogy határozottan kijelentsük, hogy a Sziget nem egy drága fesztivál.
– mondta.