Kultúra

Félrevezető MI-plakátokkal hirdetik a Polgárháborút, amelyek nincsenek is a filmben

Fórum Hungary
Fórum Hungary

Az A24 stúdió egy sor új plakáttal népszerűsíti a Polgárháború című filmjét. Az öt kép posztapokaliptikus jeleneteket mutat be az Egyesült Államok konfliktus által szétszakított nagyvárosaiban. A gömb alakú Sphere aréna a füstölgő Las Vegas közepette feketéllő roncs. Egy Los Angeles melletti tóban egy csónakos géppuskás egység lebeg a vízen. San Franciscóban járőröző katonák vesznek körbe egy roncsot. Egy miami utca romokban hever. Menekültekkel teli hajók a chicagói folyón. Mind olyan jelenetek, amelyek háborús pusztítást sugallnak ikonikus helyszíneken.

A gond csak az, hogy egyikük se szerepel a filmben. Ezek miatt felmerül, hogy a kampány nem kelt-e hamis várakozásokat a potenciális mozilátogatókban a filmmel kapcsolatban. A Polgárháború az A24 eddigi legdrágább produkciója, körülbelül 50 millió dollárba került. A képek mégis úgy festenek, mintha a film kétszer akkora költségvetésű lenne.

A másik lehetséges probléma az, hogy a képek mesterséges intelligencia által generáltak, és a technológia használata már önmagában ellentmondásos. A mesterséges intelligencia munkája néhány figyelemre méltó földrajzi és nevezetességtévesztést, valamint egy kis furcsaságot is eredményezett. Például a két chicagói Marina Towers épület a valóságban a folyó ugyanazon az oldalon áll, az ábrázoláson azonban ellentétes oldalakon láthatók, míg a Miamiban készült roncsfelvételen egy háromajtós autó látható. Egyesek szerint a Los Angeles-i tóban lévő óriás hattyú szintén a mesterséges intelligencia hibája, de valószínűleg egy csónakot akartak ábrázolni, noha nem annak néz ki.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

A24 (@a24) által megosztott bejegyzés

A hirdetéseket az Instagramon tették közzé, de rendes plakátok is készültek belőle. Egy, a filmhez közel álló forrás szerint a képek segítenek elképzelni a film fiktív háborújának hatását az országra. „Ezek a film által inspirált AI képek” – mondta a Hollywood Reporternek a forrás. „Az egész film egy nagy »mi lenne, ha«, és ezt a gondolatot akartuk folytatni a közösségi médiában – erőteljes képek ikonikus nevezetességekről ezzel a disztópikus realizmussal.”

Mindenesetre a marketingtevékenység minden bizonnyal kelt némi feltűnést, ahogy a Polgárháború a második hétvégéje felé tart. Alex Garland író-rendező filmje a vártnál jelentősen jobb, 25,7 millió dolláros bevétellel nyitott, ami rekordot jelent a stúdió számára. Kritikánk a filmről itt olvasható.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik