Kultúra

Bejött a szigor a Netflixnek, újra jönnek az előfizetők

Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP
Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP

A Netflix szerint a profitja az idei év első három hónapjában ugrásszerűen megnőtt, részben a jelszómegosztás visszaszorításának köszönhetően. A streamingóriás közölte, hogy tábora az első negyedévben 9,3 millió új előfizetővel bővült, így összesen már 270 millióra rúg.

A vállalat azt is közölte, hogy az első negyedévben a profitja több mint 2,3 milliárd dollárra ugrott, ez 14,8 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A cég azonban a jövő évtől kezdve nem közöl több kulcsfontosságú előfizetői számot, mivel szerintük ma az előfizetői számok „csak a növekedésünk egyik összetevőjévé váltak”, arra kérve a befektetőket, hogy a nyereségre és a bevételre összpontosítsanak. Egyes befektetők azonban úgy vélték, hogy ez a váratlan döntés annak jele, hogy a Netflix ügyfélszám-növekedési hulláma a végéhez közeledik.

A vg.hu ismertette azokat az elemzéseket, melyek szerint a Netflix nagyot húzott azzal,, hogy a jelszómegosztás lehetőségének visszaszorításával átterelte a streamszolgáltatását ingyen néző embereket az előfizetői körébe, ám hozzátette, hogy a növekedési dinamika korlátozott, egyes elemzők már arra figyelmeztettek, hogy a jelszómegosztás elleni fellépésből származó profit csökkenni fog.

A BBC emlékeztet rá, hogy a Netflix legutóbb 2022-ben emelte népszerű standard csomagjának árát. A lépést az előfizetők számának szokatlan csökkenése követte, ami megdöbbentette a befektetőket, és felerősítette azokat az aggodalmakat, hogy a Netflix elveszíti dominanciáját az általa úttörőnek tekintett iparágban. Nem sokkal később a vállalat közölte, hogy a jelszómegosztás visszaszorításával és egy új, olcsóbb, de reklámokat megjelenítő csomag elindításával újra beindítja a növekedést.

A cég olyan területeken is terjeszkedik, mint a sport és a videojátékok, miközben továbbra is licencel anyagokat a rivális médiavállalatoktól, amelyek a profit növelésének módjait keresik. A Netflix kiemelte, hogy olyan saját produkcióinak is köszönhető a bevételnövekedés, mint például a Griselda sorozat. Elemzők szerint a vállalatnak a globális jelenléte is előnyére vált, ami segített fenntartani az új műsorok viszonylag erős készletét, a Hollywoodot tavaly megrázó sztrájkok ellenére. A Netflix részvényei az év eleje óta több mint 30%-kal emelkedtek, közel a 2021-es csúcsukhoz.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik