Kultúra

Elon Musk antiszemita tweetje után a Disney sem hirdet tovább az X-en

Jaap Arriens / NurPhoto / AFP
Jaap Arriens / NurPhoto / AFP

Az Apple és az IBM után pénteken a Disney cég is leállította az X-en (a korábbi Twitteren) futó hirdetési kampányait. Az ok egyrészt, hogy hirdetéseik alkalmanként nácibarát posztok mellett jelentek meg. Másrészt a Twittert felvásárló és X-re átnevező Elon Musk egy bejegyzése miatt döntöttek így az óriáscégek képviselői – írja a New York Times.

A Disney mellett más nagy hollywoodi stúdiók, a Lionsgate és a Paramount Global is bejelentette, hogy ideiglenesen felhagynak a reklámozással az X-en, miután Musk nagy felháborodást váltott ki azzal, hogy egy szerdai bejegyzésében igazat adott annak a felhasználónak, aki azzal vádolta a zsidókat, hogy gyűlölik a fehér embereket.

Az Apple, az IBM és a Disney a Twitter legnagyobb hirdetői közé tartoztak: a 2022. őszi hírek szerint az Apple évi százmillió dollárt költött a felületen, de mióta Musk átvette az X irányítását, ez az összeg fokozatosan a nullára csökkent.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik