Kultúra

Dzsudzsák reklámja miatt eljárást indított a TV2 ellen az NMHH

MTI
MTI

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa eljárást indított a TV2 ellen, mert Tények Plusz június 12-i adásában „egy termékcsaládot és egy szolgáltatást olyan részletességgel és olyan eszközökkel mutattak be, amely kereskedelmi célokat szolgált”.

A hatósági vizsgálat szerint a műsorszegmens reklámnak minősülhet. Az NMHH MTI-ben közzétett közleménye szerint a kifogásolt tartalom amellett, hogy a TV2 műsorában szerepelt, a tenyek.hu-n is elérhető, ezért a hatóság burkolt kereskedelmi közlemény közzétételének tilalmára vonatkozó törvényi rendelkezés összesen három alkalommal történt vélelmezett megsértése miatt indít hatósági eljárást .

A Tények akkori adásában Dzsudzsák Balázs felépülésével foglalkoztak, és a riportnak álcázott reklámban külön kihangsúlyozták, hogy „egy különleges, Magyarországon egyedülálló kollagénpor segítette a regenerációját”. A focista felépülését segítő terméket kiemelve mutatták. Az italpornak éppen Dzsudzsák a reklámarca.

A TV2-t nem megfelelő korhatár-besorolás miatt is eljárás elénéz. Azt írták, hogy a csatornán sugárzott Tények Plusz és a Mokkacino című műsorszámokban, illetve a tenyek.hu felületén streamelhető formában is közzétettek olyan videós tartalmat, amely a hatóság vizsgálata alapján a televízióban 16 éven aluliaknak nem ajánlott megjelöléssel, 21 és 5 óra között kerülhetett volna adásba. A TV2 azonban 18.45-től és 8.45-től, 12 éven aluliaknak nem ajánlott megjelöléssel vetítette ezeket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik