Kultúra

Százmilliók követnek egy Budapesten forgatott valóságshow-t

Adásba került a Chinese Restaurant című kínai valóságshow első része, amelynek forgatási helyszíne Budapest – tudatta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint a sorozat már a felvétel alatt kiemelkedő nemzetközi érdeklődést váltott ki, indulásának első hetében több mint 160 millióan követték, hogy a milliós követőtáborral rendelkező ázsiai hírességek milyen vendéglátónak bizonyulnak. A sztárok mellett a budapesti látványosságok és a magyar gasztronómia is fontos szerepet kapnak az epizódokban – tették hozzá. Mint írták, számos európai és ázsiai ország szeretett volna a műsornak otthont adni, a produkció végül Magyarországot választotta (az első három évadot Thaiföldön, Olaszországban és Franciaországban forgatták, ám a COVID-járvány miatt a következő évadokra maradt a produkció Kínában).

Az egyik legnagyobb kínai tartomány elsőszámú kereskedelmi csatornáján, a Hunan Satellite TV-n futó sorozatot június és július között vették fel egy külön erre a célra kialakított, Duna-menti budapesti étteremben. A közlemény szerint a produkció rendkívüli népszerűsége már az előkészületek során megmutatkozott: a helyszín bejelentését követően számos kínai rajongó váltott repülőjegyet, hogy a magyar fővárosban találkozhasson kedvencével. Úgy folytatták, hogy a korábbi évadokban a csatornához tartozó médiafelületeken megjelenő tartalmak milliárdos eléréseket produkáltak, így várható volt, hogy százmilliók követik majd a valóságshow következő adásait is. A számos magyar tájat, látványosságot bemutató nyitó epizódot egy hét alatt több mint 160 millióan tekintették meg a televízió internetes csatornáján, így a főműsoridő legnézettebb tartalma volt.

A forgatás során a húsz sztár és a kétszázfős stáb 21 napon keresztül önállóan látta el az összes, vendéglátással kapcsolatos feladatot, az alapanyagok beszerzésétől, az ételek elkészítésén át a felszolgálásig, így a forgatás miatt Magyarországra utazó rajongók akár a Vásárcsarnokban is találkozhattak kedvenceikkel, amint éppen friss zöldségeket válogatnak az aznapi menühöz. A hetedik évad további epizódjai hetente kerülnek majd adásba, az ismétlések Kínában a Mango TV online csatornáján, Európában pedig a legnépszerűbb online videómegosztó platformon is megtekinthetők – olvasható a közleményben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik