Kultúra

Alkotói műhelyekbe leshetünk be a Nyitott Stúdiók programján

A Budapest Design Week szervezésében októberben ismét magyar designerek és alkotók műhelyeibe tekinthetnek be az érdeklődők.

Az október 8. és 17. között tartó Design Hét látogatói nemcsak a kulisszák mögé leshetnek be, a márkák mögött álló kreatív elméket is lehetőségük nyílik személyesen megismerni. A résztvevő műhelyek változatos offline és online programokat, bemutatókat és workshopokat kínálnak azoknak, akik szeretnék jobban megismerni a munkafolyamatokat – a tervezői asztaltól a gyártásig –, vagy szeretnék egyenesen az alkotóktól hallani a brandek és kollekciók történetét – közölték a szervezők az MTI-vel.

A Nyitott Stúdiók résztvevői között megtalálni Juhász Ádámot, aki vezetője, tervezője, gyártója és értékesítője az Adamlamp aprólékos kézimunkával készített lámpáinak, de betekintést enged műhelyébe és hagyományos népi minták ihlette alkotásaiba a Magyar Formatervezési Díjas Révész Eszter, a Dreaming Threads plasztikus textíliáinak megálmodója is.

Bemutatkozik Németh Edina, aki a pop-up képeslapoktól az egész tereket betöltő, grandiózus installációkig terjedő ötleteit valósította meg Edinas paper márkanév alatt, valamint Halmi Fanni upcycling szemléletmódot kitűző márkája, a Fanni Halmi Bridalwear újrahasznosított anyagokból készült menyasszonyi ruháival – áll a közleményben.

Pop-up store-ral és estébe nyúló bulival várja a látogatókat Horányi Kinga, aki az Ikiiki márkanév alatt futó, fémhabból készült ékszereit mutatja be. A Holánszky Réka, Lakatos Ábel és Vörös Réka vezetésével létrejött Közmű progresszív közösségi alkotóműhely két helyszínnel és több kézműves workshoppal vesz részt az idei Budapest Design Weeken.

Az érdeklődők megismerhetik a Naturelab alapítóját, a kizárólag természetes alapanyagokkal dolgozó Veszprémi Lilit, aki online workshopokon avat be a mintatervezés rejtelmeibe. Részt vesz az eseménysorozaton Varró Zoltán belsőépítész is; a Varrodesign interior design márka tervezője Tatár Csilla televíziós műsorvezetővel beszélget karrierje indulásáról és a Golden Key Awards elnyeréséről.

Rendhagyó ötlettel készül az első budapesti designmenedzsment műhely, a Göttler Anna, Oravecz Júlia és Tornyánszki Éva által alapított Kultúrgorilla: a nézők egy etikus designer reality show keretein belül online vehetnek részt egy kirakat-installáció megtervezésében. A Lakosi Krisztián és Lakosi Richárd által alapított L2 Studio online programja során pedig a már megvalósult és a még készülő projektjeikbe is betekintést enged.

Szarvas Valentin bemutatja politikai-társadalmi kérdéseket feszegető ruhamárkáját és az általa létrehozott Terike from Budapest online magazint is: a designer a BDW alkalmából fiatal divattervezőkkel készített interjúsorozattal készült.

Az Urba csapata budapesti kávézók és éttermek belső tereinek kialakítása után a nemzetközi piacot is meghódítja: a márka két alapítója, Lengyel Márton és Vízkelety Rita online idegenvezetést tart a cég legújabb, bécsi showroomjában, aki pedig október 8-17. között Bécsben jár, azt személyesen is örömmel fogadják.

Az Ergománia alapítója, Rung András az elsők között hozott létre UX-tervezéssel foglalkozó vállalkozást, majd a szolgáltatások köre grafikai tervezéssel és a hangalapú interface-ek fejlesztésével is bővült. Lehetőség nyílik közelebbről megismerni az Oleant Lightingot, Danczkay Péter brandjét is, akinek az immár 16 országban jelen lévő alkotásai közt a 6 méteres függőlámpától egészen a kisebb világítótestekig találni darabokat.

A Rebu Ceramics játékos, formabontó kerámiái – Rácz Rebeka alkotásai – próbára teszik és kiparodizálják a hétköznapi tárgyakat, gyakran elgondolkoztatva a vásárlókat. Csóka Attila Róbert, Molnár Szabolcs és Smiló Dávid közös stúdiója, a Paradigma Ariadné tervezői a hagyományos építészeti feladatok mellett konferenciákat és workshopokat is szerveznek, munkáik között pedig a családi házaktól kezdve a pavilonokon át az egyedi tapétákig számos terv megtalálható.

A Viaplant célja a természet becsempészése az enteriőrökbe, amihez Szakács Barnabás saját szabadalma nyújt alapot. A tájépítész prezentációkkal és workshopokkal készül, melyek fókuszában a növény mint beltéri burkolat áll.

A Nyitott Stúdiók programsorozat résztvevői Somoskői Gábor márkája, a Kezemura mázas csészéivel és kiegészítőivel is közelebbről megismerkedhetnek. A brand tervezője október 7-én és 8-án stúdiólátogatásra invitálja a látogatókat, akik különleges teákat is kóstolhatnak – közölték a szervezők.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik