Kultúra

Ilyen ma nőnek lenni Magyarországon

Április 7-én indul a külsőleg és tartalmilag is megújuló Nők Lapja Helló, változó világ! Mi, nők itt vagyunk elnevezésű kampánya. Ennek célja, hogy felhívja a figyelmet arra, milyen társadalmi változásokra lenne szükség hazánkban, hogy a nők könnyebben érvényesülhessenek a munka, a tudomány vagy akár az egészségmegőrzés területén.

A lap huszonegy nőnek tette fel a kérdést, milyen 2021-ben nőnek lenni Magyarországon. A válaszolók között döntéshozók, családanyák, kutatók, a gondolkodásmódunkat formáló művészek és a jövő nemzedékének tagjai is megtalálhatóak. A kampány kapcsán többek között Erdős Juci, Heal Edina, Kováts Adél, Mészáros Antónia, Polgár Judit, Szinetár Dóra, Tari Annamária és Zsédenyi Adrienn is megszólal.

A Nők Lapja szerint természetesen nemcsak a társadalomnak, hanem nekik is igazodniuk kell a nők megváltozott igényeihez, így a kampány indulásával párhuzamosan a több mint 70 éves magazin külsőleg és belsőleg is megújul. A 21. század nőit hivatott megszólítani a régi hagyományokhoz visszanyúló, mégis modern, új logó, az új rovatrendszer és a korábbi közkedvelt újságírók mellett megjelenő új szerzők, a modern médiafogyasztási szokásokhoz igazodó podcastok és a nőklapja.hu is.

A Nők Lapja nemcsak Magyarországon, a nemzetközi médiapiacon is egyedülálló jelenség. Úgy tudott mindmáig az ország legnagyobb példányszámú női hetilapja maradni, tudósítani a holdra szállásról, a Habselyem Kötöttárugyár divatbemutatóiról, a rendszerváltásról, az ökológiai lábnyomról és a Covid-járványról, hogy nem felejtette el megmutatni, mi történik mindeközben az emberrel. Ha a »nőklapjás« hang személyes is, a metodika mindig tényfeltáró, objektív. Hiszem, hogy ez az egyéni nézőpontú, őszinte valóságábrázolás nemcsak egy nagy múltú műhely hagyománya, hanem a jövő hiteles tartalomgyártásának a záloga is. Célunk, hogy az újság hangjában továbbra is generációk hallják meg a maguk hangját, a megújuló Nők Lapja a következő hetven évben is a nők mindennapjainak krónikása legyen, offline és online

– mondta Vass Virág, a Nők Lapja főszerkesztője.

A 72 éves Nők Lapja Magyarország legnagyobb példányszámú hetilapja, 608 ezer olvasóval és 169 ezer eladott példányszámával 2,2 millió kontaktust generál hetente.

A Nők Lapját a 24.hu-t is kiadó Central Médiacsoport adja ki.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.