Netflix
Kultúra koronavírus

Már több mint 200 millióan netflixeznek

A Netflix előfizetőinek száma 2020 utolsó negyedévében több mint 8,5 millióval nőtt, így már 200 millió fölött jár. A streamingszolgáltató csak 6 millió új előfizetővel számolt az utolsó negyedévben, de a pandémia miatt csaknem 2,5 millióval több, 8,51 millió felhasználó rendelte meg újonnan a szolgáltatást. A Variety cikke szerint a tavalyi év végére ezzel már globálisan 203,7 millióra nőtt a Netflix-előfizetők száma.

2020-ban a streamingszolgáltató saját korábbi rekordját is megdöntötte, mikor egyetlen év alatt 36,6 millió előfizetővel gyarapodott. A korábbi rekordévet 2018-ban zárta 28,6 millió új előfizetővel. A Netflix negyedik negyedéves bevételét is közzétette, mely 6,64 milliárd dollár (2000 milliárd forint) volt.

A szolgáltatónak jelenleg több mint 500 produkciója tart már az utómunkáknál vagy vár bemutatásra, ebben szerepel már az idei évre tervezett 71 filmje. A tervek szerint idén hetente legalább egy új filmet kínálnak majd az előfizetőknek.

Kapcsolódó
Bombasztikus előzetest tett közzé 2021-es filmjeiről a Netflix
A legnagyobb sztárokat állították csatasorba.

A legnépszerűbb Netflix-sorozatok között volt a tavalyi év végén A korona negyedik évada. A produkciónak az indulása óta már több mint százmillió nézője volt a szolgáltató adatai szerint (a Netflixnél nézőnek számolják, aki legalább két percet néz meg egy produkcióból). A tavalyi év másik sikeres sorozata volt A vezércsel, melyet bemutatása első négy hetében 62 millió előfizető nézett.

A Netflix riválisai között szerepel a Disney Plus, a Hulu, az HBO Max, a Peacock, a Discovery Plus, a Paramount Plus és az Amazon Prime Video. A vállalat a részvényeseinek küldött levelében azt vállalta, hogy olyan tartalmat szolgáltat, amivel továbbra is meg tudja őrizni vezető helyét a streamingszolgáltatók versenyében. A Disneynek 131,4 millió előfizetője van világszerte, ebből a Disney Plus 86,8 millió előfizetővel rendelkezik, a Hulu 38,8 millióval, a sportműsorokat sugárzó ESPN+ pedig 11,5 millióval.

Reed Hastings, a Netflix egyik vezérigazgatója a kedden elmondta, hogy a vállalatnak még nagyon nagy tere van a növekedésre. Az Egyesült Államokban, ahol a háztartások mintegy 60 százalékában vannak jelen, a Netflix még mindig nem éri el a teljes tévénézési idő 10 százalékát. „Sok előfizetőnk van az Egyesült Államokban, de sokkal több tévénézési időt akarunk elérni”, hangsúlyozta.

Kapcsolódó
Botrány, hogy nem magyarul készült a Netflix szitkozódástörténeti sorozata
A History of Swear Words helyből a Netflix valaha volt legjobb sorozatai között landolt, ám van egy rossz hírünk: minimális angoltudás nélkül gyakorlatilag élvezhetetlen.

(MTI)

Ajánlott videó

Az operatív törzs pénteki tájékoztatóján az is elhangzott, hogy sem az iskolákban, sem az óvodákban nem lesz gyermekfelügyelet, amíg be kell zárniuk. Müller Cecília drasztikus emelkedésről és rémisztő adatokról beszélt.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.