Netflix
Kultúra koronavírus

Már több mint 200 millióan netflixeznek

A Netflix előfizetőinek száma 2020 utolsó negyedévében több mint 8,5 millióval nőtt, így már 200 millió fölött jár. A streamingszolgáltató csak 6 millió új előfizetővel számolt az utolsó negyedévben, de a pandémia miatt csaknem 2,5 millióval több, 8,51 millió felhasználó rendelte meg újonnan a szolgáltatást. A Variety cikke szerint a tavalyi év végére ezzel már globálisan 203,7 millióra nőtt a Netflix-előfizetők száma.

2020-ban a streamingszolgáltató saját korábbi rekordját is megdöntötte, mikor egyetlen év alatt 36,6 millió előfizetővel gyarapodott. A korábbi rekordévet 2018-ban zárta 28,6 millió új előfizetővel. A Netflix negyedik negyedéves bevételét is közzétette, mely 6,64 milliárd dollár (2000 milliárd forint) volt.

A szolgáltatónak jelenleg több mint 500 produkciója tart már az utómunkáknál vagy vár bemutatásra, ebben szerepel már az idei évre tervezett 71 filmje. A tervek szerint idén hetente legalább egy új filmet kínálnak majd az előfizetőknek.

Kapcsolódó
Bombasztikus előzetest tett közzé 2021-es filmjeiről a Netflix
A legnagyobb sztárokat állították csatasorba.

A legnépszerűbb Netflix-sorozatok között volt a tavalyi év végén A korona negyedik évada. A produkciónak az indulása óta már több mint százmillió nézője volt a szolgáltató adatai szerint (a Netflixnél nézőnek számolják, aki legalább két percet néz meg egy produkcióból). A tavalyi év másik sikeres sorozata volt A vezércsel, melyet bemutatása első négy hetében 62 millió előfizető nézett.

A Netflix riválisai között szerepel a Disney Plus, a Hulu, az HBO Max, a Peacock, a Discovery Plus, a Paramount Plus és az Amazon Prime Video. A vállalat a részvényeseinek küldött levelében azt vállalta, hogy olyan tartalmat szolgáltat, amivel továbbra is meg tudja őrizni vezető helyét a streamingszolgáltatók versenyében. A Disneynek 131,4 millió előfizetője van világszerte, ebből a Disney Plus 86,8 millió előfizetővel rendelkezik, a Hulu 38,8 millióval, a sportműsorokat sugárzó ESPN+ pedig 11,5 millióval.

Reed Hastings, a Netflix egyik vezérigazgatója a kedden elmondta, hogy a vállalatnak még nagyon nagy tere van a növekedésre. Az Egyesült Államokban, ahol a háztartások mintegy 60 százalékában vannak jelen, a Netflix még mindig nem éri el a teljes tévénézési idő 10 százalékát. „Sok előfizetőnk van az Egyesült Államokban, de sokkal több tévénézési időt akarunk elérni”, hangsúlyozta.

Kapcsolódó
Botrány, hogy nem magyarul készült a Netflix szitkozódástörténeti sorozata
A History of Swear Words helyből a Netflix valaha volt legjobb sorozatai között landolt, ám van egy rossz hírünk: minimális angoltudás nélkül gyakorlatilag élvezhetetlen.

(MTI)

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.