Kultúra

Kiskorúakat szexualizáló reklámkampány miatt támadják a Netflixet

Szeptember 9-én került fel a Netflixre a Cukorfalatok (Cuties) című francia film, mely óriási tiltakozó hullámot váltott ki az interneten. A film miatt valóságos kampány indult a #CancelNetflix hashtaggel, mely a Netflix-előfizetés lemondására biztatja az internetezőket. A francia-szenegáli Maïmouna Doucouré filmjének főszereplője egy 11 éves lány, aki a vallásos családjának ellenszegülve három barátnőjével egy tánccsapat tagja lesz, miközben felfedezi nőiségét is. A film készítői azzal érvelnek, hogy a Cukorfalatok pont a gyerekek szexuális ábrázolása elleni vádirat, ám a reklámkampánya valóban félreérthetően aknázta ki ezt: augusztusban már egyszer le kellett cserélni a film poszterét, most pedig amerikai republikánus politikusok álltak a kampány élére, mondván, hogy a film gyerekeket szexualizál, illetve gyerekpornónak is bélyegezték azt, bár azt nem tudni, ezek a politikusok látták-e egyáltalán a filmet, vagy csak a marketingjével találkoztak, mindenesetre a Netflix-előfizetés lemondására buzdító petíció már 600 ezer aláírásnál jár.

Tessa Thompson, a Bosszúállók és a Westworld színésznője azonban a Twitteren a védelmébe vette a filmet, írja a Guardian:

A film a pubertás előtti lányok hiper-szexualizált ábrázolásával foglalkozik. Csalódott vagyok a mostani vita miatt. Csalódottan láttam, hogyan marketingelték a filmet. Megértem mindenki reakcióját. De ezeknek semmi közük az általam látott filmhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik