Kultúra

Sok információt tudnak a Black Mirror interaktív részének nézőiről

December 28-án érkezett a Netflixre a Fekete tükör különleges, interaktív epizódja, melynek aktív résztvevői lehettek a nézők is. A történet bizonyos fordulópontjainál a mi kezünkben volt a döntés, melyik folytatás-opciót válasszuk. Ha az összes lehetőséget kipróbáljuk, többórányira rúg az epizód játékideje, ahol voltaképpen nem a cselekmény a legfontosabb, hanem maga a formátum. Hiszen itt nem egy sorozatrészről vagy filmről beszélünk csak, hanem videójátékról is, ha pedig még tovább megyünk, akkor arról, ahogy azt az egyes jelenetek is többször megpendítik, hogy a minket körülvevő valóság tulajdonképpen hazugság.

Ezek után elég bizarr, amit az Indiewire ír, miszerint a Netflix összegyűjtötte és elmentette a nézők összes választását az epizód egyes folytatási lehetőségeivel, hogy megmaradjon a jövőre nézve is.

Michael Veale, a University College London technológiai szakpolitikai kutatója elmondta, megkereste a Netflixet, miután pont azzal vicceltek többen is a Twitteren, hogy biztos elmentik a nézők választásait.

„Az emberek sokat spekuláltak a Twitteren a Netflix motivációiról. Azt gondoltam, szórakoztató teszt lenne megmutatni az embereknek, hogyan használhatja az adatvédelmi törvényt, hogy valódi kérdéseket tegyen fel” – mondta.

A Black Mirror a videójátékozás múltját mutatta meg a tévézés jövője helyett – ezért zseniális
A Bandersnatch című interaktív film igazából egy játék, ami a fejünkbe ülteti a gondolatot, hogy lehetséges, hogy egy szimulációban élünk, és a valóságunk egy nagy hazugság.

Veale elérve a Netflixet, az európai általános adatvédelmi rendeletet (GDPR) idézte, amely bárki számára lehetővé teszi, hogy „rengeteg információt kérjen egy adatgyűjtő cégtől”. A GDPR segítségével Veale a Netflixen számon kérte az „adatgyűjtés okait”, a kategóriákat, amelyekbe az adatokat sorolják, valamint arra kérték a streamingszolgáltatót, osszák meg az adatokat és egyéb információkat.

A Netflix válaszában azt írta, hogy a Bandersnatch című epizód választásait adatokként gyűjtötte össze azért, hogy személyre szabott ajánlásokat tudjon küldeni a felhasználóknak.

„Mint minden adat, amit a Netflix összegyűjt, ezek a választások is egyértelműen segítenek abban, hogy az algoritmus jobb ajánlatokat, személyre szabott tartalmat küldjön az egyes nézők számára.”

A streaming szolgáltató azt is elmondta, hogy a felhasználók választásainak összesített formáit tárolja, hogy „meghatározza, hogyan fejlesztheti [a show] történetmodelljét”. A Netflix azt nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyi ideig tervezi az adatok tárolását.

Kiemelt kép: Netflix

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik