Kultúra

Brutálisat bukott Emma Watson új filmje

A kolónia című mozinak jó, ha hét (!!!) nézője volt.

Masszív 47, azaz negyvenhét fontos bevételt hozott a jegypénztáraknál a hétvégén Emma Watson új mozija, A kolónia. A Pinochet-érában játszódó szekta-thrillert eredetileg otthoni filmforgalmazásra szánják, és csak három egyesült királyságbéli moziban mutatták be, ami tény, hogy nem sok, de azért lássuk be, az a 47 font legjobb indulattal is hét nézőt jelent: a BFI legutóbbi hivatalos álláspontja szerint két éve átlagosan kicsit több mint 6 és fél fontba került egy mozijegy, ha feltételezzük, hogy azóta nem emelkedett ez az összeg (ami aligha igaz), akkor is igen szánalmas ez az eredmény. Ha pedig hozzátesszük, hogy egy mozijegy a brit fővárosban simán megvan 20 font is, akkor nagyjából két nézőről beszélünk. Ehhez képest, kérem, még egyik-másik magyar kísérleti film is blockbuster.

Watson a Potter-filmek óta nem volt főszereplő, csinosan alakuló filmográfiája inkább mellékszerepekből áll, most azonban itt volt a lehetőség, hogy bizonyítson. Bár a fenti eredmény nem az ő alakításáról szól, azért sok jóra aligha számíthatunk. A film tavaly a torontói filmfesztiválon debütált, és a Guardian ötből kettő csillagot kiosztott kritikája úgy fogalmazott, hogy a

cselekményében akkora lyukak vannak, mint a Saturnusz gyűrűi

bár azt kiemelik, hogy mennyire fontos lenne erről a korszakról beszélni. A Pinochet alatti Chilében játszódó történetben Emma Watson a féltő feleséget alakítja, aki férje megmentésére indul, akit egy bizarr vallási közösség tart fogva. Hogy szerelmét kihozza, ő maga is beépül a szektába, amely egyébként tényleg létezett, és egy exhitlerjugend Wermacht-katona, Paul Schäfer alapított anno. A filmet pénteken tették elérhetővé különféle otthoni videostream-szolgáltatóknál, és a mozis vetítés is ekkor indult – azóta tudjuk, hogy finoman szólva is kevés sikerrel. Nem A kolónia az első film, ami így jár: úgy tűnik, az otthoni terjesztés és a mozis forgalmazás együtt nem igazán működik: Al Pacino és Anthony Hopkins Misconduct című filmje ugyanígy járt, kevesebb mint száz fontot termelve a jegypénztáraknál. Watsonnak ugyanakkor aggodalomra semmi oka nincs: garantáltan bevételi rekordokra számot tartó soron következő filmje, A szépség és a szörnyeteg rebootja jövő márciusban érkezik.

Forrás: Guardian

Ajánlott videó

Olvasói sztorik