Kultúra

Bírságokat szabott ki a médiatanács

Tóth Richi
Tóth Richi

Na, ugye. 2015. 09. 04. 14:15

Az MTI-nek küldött tájékoztatás szerint a médiatanács összesen 750 ezer forint bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára amiatt, hogy a televízió idén áprilisban és májusban összesen tizenöt alkalommal megsértette a médiatörvénynek azt az előírását, hogy a 19 óra és 23 óra közötti műsorsávban az eredetileg nem magyar nyelven készített filmalkotások és filmsorozatok legalább negyedét eredeti nyelven, magyar felirattal is el kell látnia.

Egy állampolgári bejelentés alapján indított eljárásban a médiatanács az M3 csatornán közzétett, Álommenedzser című játékfilm túl alacsony korhatár-besorolása miatt 400 ezer forintos bírsággal sújtotta a televízió szolgáltatóját, mert a műsorszám a 16 éven aluliaknak nem ajánlott kategória helyett 12-es karikát kapott, és nem a 21 óra utáni idősávban tűzték műsorra. A testület 200 ezer, illetve 100-100 ezer forint bírságot szabott ki a televíziót üzemeltető AMC Networks Central Europe Kft.-re, a Film Mánia csatornán sugárzott Választási kampány című játékfilm kétszeri, illetve a Gengszter és a Csajos a pasim című játékfilmek egyszeri műsorra tűzésekor alkalmazott túl alacsony korhatár-besorolás miatt. A csatorna a Gengszert 18-as korhatárkarika helyett 16-ossal, illetve a másik kettőt a 16-os besorolás helyett a 12 éven aluliak számára nem ajánlott korhatárkarikával vetítette.

A Mokka egyik márciusi adásában elhangzott burkolt édességreklám miatt a médiatanács 500 ezer forint bírságot szabott ki a TV2 szolgáltatójára. Az AMC Networks Central Europe Kft. 50 ezer forint bírságot köteles fizetni amiatt, hogy a Sport2 csatornáján sugárzott OTP Bank Liga műsorszámban burkolt sörreklámot tett közzé. Az RTL Klub csatorna Havazin című műsorában márciusban öt alkalommal közzétett Sport Klub támogatói megnevezésekkel megsértette a támogatók körét korlátozó médiatörvényi rendelkezést, amely többek között kimondja, hogy tévés műsorszámot más tévés vagy filmes vállalkozás nem támogathat, emiatt a médiatanács a televíziócsatorna szolgáltatóját felhívással figyelmeztette a jogszabályok betartására.

A testület a Lánchíd Rádió Pécset üzemeltető vállalkozást 175 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte, mert műsorszerkezetében eltért a szerződésében vállaltaktól, több saját műsort és kevesebb helyi közéletet bemutató, illetve nemzetiségi programelemet sugárzott a hatósági ellenőrzés alapján vizsgált áprilisi adáshéten.

A FIX budapesti helyi közösségi televízió szolgáltatójára 40 ezer forint bírságot rótt ki, mert a hatósági szerződésben rögzítetthez képest kevesebb saját, valamint közszolgálati és helyi közélettel foglalkozó tartalmat tett közzé. A testület a jóval kisebb vételkörzetű, kisközösségi, mezőtúri Pont Rádió esetében 10 ezer forint bírságot állapított meg, mert az a szerződésében leírtakhoz képest kevesebb hírműsort és több ismétlést tűzött műsorra a hatóság vizsgálata szerint.

A testület a harkányi Pátria TV médiaszolgáltatójára 50 ezer bírságot szabott ki amiatt, hogy nem küldte meg a médiatörvényben előírt, 2014-re vonatkozó beszámolóját a közösségi médiaszolgáltatás feltételeinek teljesüléséről. Mivel a ceglédi 92,5 MHz-en működő Alföld Kapuja Rádió Kft., valamint a nyíregyházi 91,1 MHz-en és a zalaegerszegi 95,1 MHz-en rádiót üzemelő Zenebolygó Kft. késve teljesítette a 2014-es működésükre vonatkozó beszámolási kötelezettségét, a Médiatanács a három médiaszolgáltató esetében 25-25 ezer forint bírságról hozott döntést.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.