Kultúra

Egy kis rettegés a Csernus-kiállítás végére

A hétvégén a Tornyai János Múzeum kedvezményes lehetőséggel várjamindazokat, akik el szeretnének búcsúzni Csernus eddig ebben a formában be nem mutatott életművétől.

Egy bosszú története, egy rejtélyes gyilkosság és az elmúlás madara. Három téma három festményen, melyeket a modern krimi megalkotójának, Edgar Alen Poenak a művei ihleték. A hódmezővásárhelyi Tornyai János Múzeumban vasárnap záró Csernus Tibor kiállításon a világhírű amerikai novellista és a Párizsban élt magyar festőművész kapcsolatát mutatja be Cserjés Katalin egyetemi oktató január 6-án, délután három órakor. A kiállítás záró hétvégéjén ismét 150 forintért tekinthetik meg az érdeklődők a Csernus-tárlatot a hódmezővásárhelyi Tornyai János Múzeumban.

 

“Hol is találkoztam ezzel a Harlekinnel, akit már korábban is meg akartam festeni? Eszembe jutott, hogy Poe Egy hordó amontilládójában, de újraolvasva kiderült, hogy szó sincs harlekinről, hanem az elbeszélő bohócsipkás barátjáról. De ekkor már elkezdem készíteni a vázlatokat a Poe-történethez.” – idézte fel a művész, hogy miként jutott el Edgar Alen Poe műveinek festői adaptációjához. A Tornyai János Múzeum január 6-ig látogatható időszaki kiállítása Csernus Tibor műtermét idézi meg a KOGART-gyűjteményéből származó mintegy száz festménnyel, grafikával és akvarellel. Csernus művein sajátos látásmóddal elevenednek a krimi atyjának, A. E. Poenak a novellái: a megkötözött törpe az Egy hordó amontilládóból, A Morgue utcai kettős gyilkosság ügyében Auguste Dupin helyett a ballonkabátos Colombo nyomoz (a helyszínelés fotósa pedig maga Csernus), míg a művész utolsó, befejezetlen alkotásán A holló tekint le az elmúlást váró mesterre.

A hétvégén a Tornyai János Múzeum egy utolsó kedvezményes lehetőséggel várja mindazokat, akik el szeretnének búcsúzni Csernus eddig ebben a formában be nem mutatott életművétől: január 5-én és 6-án ismét 150 forintért tekinthetik meg a tárlatot az érdeklődők.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik