Kultúra

Vitatkozik a hatóság a Neo FM-mel

„A Médiatanács nem kíván belemenni a kommunikációs adok-kapokba.” Mégis vitatkoznak a bezárásra ítélt rádióval.

Miután felmondta a Médiatanács a NeoFM médiaszolgáltatási szerződését, a rádió vezetői kétségbe vonták annak jogszerűségét. Megütközéssel értesültek a Neo FM rádiót üzemeltető FM1 Zrt. tulajdonosai arról, hogy az ideiglenes fizetési haladék alatt álló vállalattal kötött műsorszolgáltatási szerződést a Médiatanács felmondta. Álláspontjuk szerint ehhez a hatóságnak nincs joga, ezért nem tehetnek mást, mint hogy az ügyet a jogászokra bízzák – írta a cég közleménye.

A médiatanács szerint jogszerű volt

A Médiatanács szóvivője levélben tájékoztatta a Neo FM vezérigazgatóját arról, hogy a hatóság szerdai döntése mind a cég által felajánlott váltó, mind a társaságot érintő csődvédelem tekintetében jogszerű volt. Ezt a hatóság szóvivője közölte most. Kiricsi Karola szerint a levélben cáfolják a csatornát működtető vállalkozás vezetőinek állítását.

Kiricsi Karola közölte: a szerződésben rögzített jogok és kötelezettségek, a jogszabályokban foglalt rendelkezések tiszta és világos helyzetet teremtenek mindkét fél számára. Ebben az egyébként sajnálatos, de egyértelmű helyzetben mindenkinek az az érdeke, hogy a nyilvánosság a tényeknek megfelelő és egyértelmű tájékoztatást kapja az ügyben.

Földes Ádám, az FM 1 Zrt. vezérigazgatója hétfőn jelentette be, hogy tartozásuk fejében egy 500 millió forintos váltót nyújtottak be a médiatanácsnak, egyben azt is tudatta: társasága csődvédelmet kért. A hatóság ezt követően azt közölte, jogszerűen nem tudja elfogadni a felajánlott értékpapírt, majd szerdán felmondta a rádió médiaszolgáltatási szerződését. A társaság erre úgy nyilatkozott: a médiatanácsnak nem volt joga arra, hogy felmondja a csődvédelem alatt álló társaság szerződését.

Mi lesz a műsorokkal?

Ahogyan korábbna írtuk, a NeoFM bezárása után nem marad nagy rádió ahol a Bumeráng folytathatná. A Hír24 információi szerint a ClassFM nem tart igényt a rádiósokra. A Morning Show jelenleg veri hallgatottságban a konkurens műsort, így a másik országos adóra biztosan nem mehet át a Bochkor-Boros-Voga trió.

A Juventus Rádió programigazgatója azt mondta, van reggeli műsoruk. Péter Petra és Hajdu Tibi kitűnő reggeli műsort készítenek, fel sem merült a csere. Kalácska Gábor korábban dolgozott Bochkorékkal. „Őszintén sajnálom a NeoFM egész stábját. Mindannyian magas színvonalon végzik a munkájukat. Nem csak a Bumeráng csapata, de a többi kolléga is kitűnő szakemberek.”

A közmédiában egyetlen adónak, a most ismét Petőfinek hívott MR2-nek vághat a profiljába a Bochkor-Boros-Voga trió. Itt néhány hónapja új reggeli műsor megy “Talpra magyar” címmel. Bár a hallgatottsági adatok, mondjuk így, igencsak szerények, a közmédia ennek ellenére sem gondolkodik a cserén.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.